راهکار جذاب و عجیب برای مبارزه با آلودگی هوا 

۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۱۳:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۱۱۸۷۷
راهکار جذاب و عجیب برای مبارزه با آلودگی هوا 
با توجه به افزایش روزافزون سطح کربن دی اکسید موجود در جو و نیاز به استفاده از انرژی تجدیدپذیر ، نیاز است تا روش های جدیدی برای کاهش گرمای زمین ایجاد شود. به همین دلیل دانشمندان یک نیروگاه ذخیره انرژی تجدیدپذیر ساخته اند که فعالیت آن مبتنی بر کربن دی اکسید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ نیروگاه جدید CO2 Energy Dome در ایتالیا قرار است برای تولید باتری های کربن دی اکسید فعالیت کند.

در این نیروگاه از فناوری های ارزان قیمت برای ذهی ه انرژی تجدیدپذیر استفاده شده است. بطوری که از ترکیب کربن دی اکسید، آب و فولاد برای ساخت باتری های از جنس CO2 استفاده میشود. قیمت این باتری ها نیز نصف قیمت باتری های لیتیومی است. تمرکز اصلی این نیروگاه بر گاز کربن دی اکسید و ذخیره انرژی تجدیدپذیر است. این گاز در دمای محیط به صورت متراکم و به شکل مایع در می آید. بنابراین میتواند به عنوان ذخیره کننده انرژی مورد استفاده قرار بگیرد.

مرکز CO2 Energy Dome فعالیت خود را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و در این مدت کوتاه توانست پیشرفت های چشمگیری را ارائه کند. هم اکنون این مرکز می تواند تا چند مگاوات انرژی تولید کند. همچنین تفاهم نامه هایی را برای فعالیت در ایتالیا، آلمان، آفریقا و خاورمیانه برای پروژه های ذخیره سازی انرژی امضا کرده است.

در این مرکز گاز دی اکسید کربن را در دما و فشار اتمسفر گرفته و آن را فشرده می کند. در این حین انرژی تولید شده آن نیز ذخیره میشود. در زمان تبادل انرژی حرارتی این کار به شکل مایع در می آید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز