وسیله‌ای بسیار عجیب برای نجات از غرق شدن!

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۱۳:۳۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۴۶۱
وسیله‌ای بسیار عجیب برای نجات از غرق شدن!
شاید اگر چند سال قبل به شما می‌گفتند، ساعت یا مچ‌بند دستتان مانع از غرق شدن شما در آب خواهد شد به گوینده می‌خندیدید اما تکنولوژی این طنز سال‌های قبل را به واقعیتی عینی بدل کرده است!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ هرساله انسان‌های زیادی در آب‌های آزاد جهان حین شنا کردن به دلایل مختلف از جمله مهارت پایین یا بی‌‍رجمی دریا به کام مرگ کشیده می‌شوند، اغلب آن‌ها نیز هنگام فوت جلیقۀ نجات به تن نداشته‌اند، اکنون فناوری خلاق برای حل این چالش گجت جالب و جذاب ساخته‌ است، مچ‌بندهای هوشمند دارای کیسه‌های هوا جدیدترین راهکار فناوران برای عبور از این مسئله است تا شناگران غیرحرفه‌ای در آب‌ها آزاد بدون پوشیدن جلیقه نجات اما با خیالی راحت شنا کنند.

استیون تسیتاس فناوری است که باید آن را مبدع یکی از جذاب‌ترین گجت‌های کاربردی در زندگی روزمره دانست، این فناور هنگامی که در حال گذراندن اوقات فراغت خود در یک ساحل دور افتاده بود و احتمالاً به این موضوع ترسناک فکر می‌کرد که شاید بحرانی برایش ساخته شود که در تنهایی غرق شود به فکر طراحی و ساخت این گجت دوست‌داشتنی افتاد.

این مچ‌بند خلاقانه قابلیت استفاده در بندهای ساعت را نیز دارد و مردم امکان استفاده از آن‌هنگام مج‌سواری و شنا در آب‌های آزاد را دارند، کیسه‌های هوای تعبیه شده داخل این موچ بندها به صورت دستی فعال می‌شود، البته امکان استفاده از آن همراه با جلیقۀ نجات وجود دارد تا چنانچه فرد به طور ناگهانی داخل آب قرار گرفت، خطری فرد را تهدید نکند.

استیون تسیتاس مچ‌بندهای دوست داشتنی خود، دو پمپ هوا در طرفین بند قرار می‌گیرند تا همراه با دو کیسۀ هوای پلیمری بالای سر خود که در نهایت همگی با یک پوشش چرمی محافظت می‌شوند از جان فرد در برابر خطر غرق شدن مراقبت کند.

هنگامی که فرد حین شنا کردن احساس خطر کند و دکمۀ مچ‌بند را بفشارد، مادۀ جامد مولد گاز موجود در مچ‌بندها مشتعل شده و پمپ‌ها کیسه‌ها را پر از هوا می‌کنند تا فرد از خطر مرگ رها شود، عملکردی مشابه‌ کیسۀ هوا در خودرو اما با سرعتی بسیار پایین‌تر که در نوع خود جالب توجه است.

این فناور خوش ذوق اعلام کرده که تمایلی به تجاری‌سازی ایدۀ خود را ندارد اما بدش نمی‌آید که مجوز ساخت و حق‌بهره‌برداری از ایدۀ خود را به شرکت‌های تولیدکنندۀ ساعت هوشمند بفروشد. تسیتاس گجت جالب خود را پشتیبان اورژانسی شناگران می‌داند که در نبود جلیقۀ نجات مانند چتر نجات در آسمان عمل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز