چطور متوجه شویم پزشکان چه نسخه‌ای برای ما پیچیده‌اند؟

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۱:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۳۵۵۳
چطور متوجه شویم پزشکان چه نسخه‌ای برای ما پیچیده‌اند؟
شرکت آلفابت به تازگی اپلیکیشنی را توسعه داده است که کارکرد اصلی آن قرائت صحیح نسخه‌های پزشکی خواهد بود!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ خواندن دست‌خط پزشکان یکی از چالش‌هایی است که تقریباً همۀ ما در زندگی تجربه کردیم و بعید به نظر می‌رسد که خط پزشکان نیز به این زودی‌ها تغییر پیدا کند بنابراین فعلاً حل معماهایی که پزشکان روی کاغذ می‌نویسند، چالشی جذاب برای انسان‌ها خواهد بود.

بدخطی پزشکان و دشواری خواندن نسخه‌های همیشه بی‌دردسر هم نبوده است، گاهی ناتوانی نسخه پیچ‌ها در خواندن نسخۀ پزشک به قیمت برخی از بیماران تمام شده است بنابراین این موضوع صرفاً یک چالش برای سنجش توانایی افراد در قرائت خطوط بد نیست و ناتوانی در خواندنش گاهی اتفاقات تلخی را رقم می‌زند. هرچند الکترونیک شدن نسخه نویسی در بسیاری از کشورها این مشکل را مرتفع ساخته است اما باید اذعان کرد که همچنان بیشتر نظام‌های سلامت دنیا از نسخه‌های دستی استفاده می‌کنند بنابراین چالش همچنان باقی است.

به گزارش برنا برمبنای اطلاعات منتشر شده طی سال گذشته بالغ بر  یک و نیم میلیون نفر از بیماران بر اثر اشتباهات انجام شده در فرآیند نسخه پیچی به کام مرگ کشیده‌ شده‌اند! همین مسئله سبب شده تا شرکت آلفابت به تازگی اپلیکیشنی را توسعه دهد که کارکرد اصلی آن قرائت صحیح نسخه‌های پزشکی است! البته نسخۀ عملیاتی این برنامک هنوز آماده نیست اما مراحل اجرای آزمون‌های فنی آن در حال انجام است به نظر می‌رسد برنامک مذکور دارای گزینۀ بارگذاری تصویر باشد تا بیماران امکان آپلود و قرائت نسخه‌های خود را داشته باشند.

داروخانه‌ها و بیماران به راحتی می‌توانند با آپلود کردن عکس نسخه‌های دستنویس پزشکان نوع داروها و میزان تجویز آن‌ها را بخوانند به عبارت ساده‌تر برنامک جدید آلفابت اسناد دست‌نویس را بدل به فایل‌های دیجیتال می‌کند تا هرنوشته‌ای به راحتی قابل خواندن باشد، پیش‌بینی می‌شود اگر آلفابت موفق به عرضۀ عمومی برنامک مذکور شود، فرآیند فروش و مصرف دارو به طور محسوسی روان و راحت گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ایمان
|
-
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
تلاش برای نسخه های دیجیتالی کارامد تر از تشخیص اشتباه اینچنین نرم افزارهاست!
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز