چرا حال بازار لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی خوب نیست؟

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۳۵۶۳
چرا حال بازار لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی خوب نیست؟
گزارش‌های ناظران و تحلیلگران حاکی از این واقعیت است که میزان فروش رایانه‌های همراه و رومیزی طی ماه‌های اخیر روند کاهشی جدی را دنبال می‌کند و بازار در اروپا دچار رکود است

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ گزارش‌های ناظران و تحلیلگران حاکی از این واقعیت است که میزان فروش رایانه‌های همراه و رومیزی طی ماه‌های اخیر روند کاهشی جدی را دنبال می‌کند، موسسۀ Canalys در همین خصوص گزارش داده است که کاربران اروپایی در مدت اخیر خریدهای معدودی در بازار رایانه همراه و رومیزی انجام می‌دهند تا جایی که حجم این بازار نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۲ درصدی روبرو شده است!

تحلیلگران دلایل زیادی را برای این اتفاق برمی‌شمارند، مانند این که قیمت‌ها گران و بازار اشباع شده است، آمار حاکی از فروش فقط ۱۰.۸ میلیون دستگاه در اروپا تاکنون است که کاهشی ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد! فروش رایانه‌های رومیزی هم در مقایسه با سال قبل با تعدیل ۶ درصدی روبرو بوده است.

گروهی از ناظران انتظار داشتند که همزمان با بازگشایی مدارس کفۀ تقاضا در بازار سنگین شود اما برآوردها نشان‌ می‌‌دهد که این پیش‌بینی محقق نشده است، موسسۀ Canalys همچنین در گزارش خود خاطرنشان می‌سازد که اغلب رایانه‌های همراه و رومیزی به فروش رفته در اروپا توسط شرکت‌های بزرگ خریداری شده‌اند و مردم عادی تاکنون نقش موثری در بازار ایفا نکرده‌اند، گزارش‌های موجود همچنین مؤید این موضوع است که بازار تبلت هم حال و روز خوشی ندارد به طوری که تاکنون فقط ۶ میلیون دستگاه از این گجت هوشمند به فروش رفته است که نشان از کاهشی ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

رکود در بازار اروپا را می‌توان به نوعی به سراسر جهان تعمیم داد بنابراین ادامۀ رکود فعلی دور از انتظار نیست، تأثیر افزایش قیمت‌ها در ایجاد این رکود به خوبی نشان می‌دهد که شرکت‌هایی برای عبور از آن موفق خواهند بود که امکان عرضۀ محصولات ارزان اما باکیفیت داشته باشند.

لنوو، اچ‌پی، اپل، دل و ایسوس پنج شرکت اصلی بازار ساز در اروپا هستند که عرصۀ رایانه‌های همراه و رومیزی را در اختیار دارند، برترین فروشندگان تبلت در اروپا هم شرکت‌های اپل، سامسونگ، لنوو، آمازون و هواوی هستند که نبض این محصول در قارۀ سبز را تنظیم می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز