افشاگری تیک‌تاک از پشت پرده‌های خودش!

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۴۲۴۷
افشاگری تیک‌تاک از پشت پرده‌های خودش!
گزارش‌های رسانه‌ای خبر می‌دهد که تیک‌تاک قصد دارد تا در آیندۀ نزدیک دلایل قرار گرفتن ویدئوها در ویترین این پلتفرم را افشا کند

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ الگوی انتخاب ویدیوها برای قرار گرفتن در ویترین شبکه‌های اجتماعی یکی از سوالاتی است که همواره ذهن کاربران آن‌‌ها را به خود مشغول می‌کند، حالا تیک‌تاک شبکۀ اجتماعی چینی که این‌روزها سیاستمداران آمریکایی حسابی شمشیر برایش از رو بسته‌اند، وعده داده که این الگو را برای کاربران خود افشا کند!

گزارش‌ها نشان‌ می‌دهد که تیک‌تاک به این منظور قصد دارد تا افزونه‌ای را طی چند هفتۀ آینده به برنامک خود اضافه کند. مسیر دسترسی به این افزونه از مسیر For You این سکو خواهد بود و تیک‌تاک دکمه‌ای تحت عنوان Why this video برای نیل به این منظور در نظر خواهد گرفت تا کاربر هرزمان اراده کرد با فشردن آن، امکان آگاه شدن از علت پیشنهاد ویدئوهای ویترین را داشته باشد.

یکی از مهمترین علل احتمالی نمایش ویدئوها در بخش ویترین تیک‌تاک رفتار کاربر حین استفاده از پلتفرم خواهد بود، تحلیل کنش‌گری‌های اعضای یک شبکۀ اجتماعی به طور معمول با استناد به سنجه‌های مانند پسندها، نظرات، ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده کاربر یا افراد دنبال شده توسط وی، صورت می‌پذیرد.

محبوبیت یک ویدئو در محدودۀ جغرافیایی کاربر، دیگر دلیلی است که احتمال دارد سبب شود تا تیک‌تاک ویدئویی را در قسمت ویترین برای وی به نمایش بگذارد، جالب است که بدانید علت انتخاب هرویدئو جهت نمایش در ویترین کاربر به صورت تشریحی برای وی گفته خواهد شد!

مدیران تیک تاک اعلام کرده‌اند که مهمترین هدف آن‌ها از ارائه ویژگی مذکور، ایجاد شفافیت در عملکرد است، آن‌ها اضافه می‌کنند که اعتقاد دارند، هر کاربر تیک‌تاک حق دارد که بداند چرا یک ویدئو برای وی به نمایش درآمده است. برخی ارائه چنین قابلیتی را بی‌ارتباط با فشارهای سیاست‌مداران و قانون‌گذاران آمریکایی به تیک‌تاک با طرح اتهاماتی همچون جاسوسی از کاربران آمریکایی و حمله به فرهنگ آنان نمی‌دانند. 

به گزارش برنا در حال حاضر طرحی مبنی بر ممنوع شدن استفاده از تیک‌تاک در سراسر آمریکا در مرحلۀ بررسی قرار دارد که اگر تصویب شود، کاربران آمریکایی دیگر قادر به استفاده از تیک‌تاک در خاک این کشور نخواهند بود، درست مانند کارمندان دولت فدرال که اخیراً دچار چنین محدودیتی شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز