اقدام جذاب قطر بعد از جام جهانی ۲۰۲۲

۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۶۸۵۷
اقدام جذاب قطر بعد از جام جهانی ۲۰۲۲
قطر پیش از این اعلام کرده بود بازی های جام جهانی فوتبال را بصورت پایدار برگزار خواهد کرد. این موضوع به کاهش میزان زباله تولیدی و افزایش بازیافت مواد مصرفی انجامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ قطر پس از میزبانی از ۶۴ بازی حدود ۸۰ درصد از زباله های تولیدی را بازیافت کرد. وبسایت رسمی این رقابت ها گزارشی منتشر کرد که در آن مهندس بودور المیر رییس بخش پایداری در مورد این موضوع گفته است: باعث افتخار ما است که توانستیم بیش از ۸۰ درصد زباله های تولید شده در این مسابقات را بازیافت کنیم.

برنامه ریزی های مربوط به جام جهانی توسط قطر و فیفا انجام گرفته بود. برنامه های مانند استفاده از مواد قابل تبدیل در بسته بندی مواد غذایی و یا تشویق تماشاچیان به جمع آوری زباله از جمله برنامه های اجرایی در این مسابقات بودند.

از استراتژی های مهم این جام رسیدن به پایداری در کاهش زباله و افزایش بازیافت پلاستیک ها بود که بخش زیادی از آن محقق شد. بیشتر پلاستیک های استفاده شده از نوع قابل تبدیل به کود بود و باقی پلاستیک ها نیز به دقت جمع آوری و بازیافت شد. برگزار کنندگان نیز پیش از آغاز بازی ها تلاش زیادی برای تشویق تماشاچیان به بازیافت انجام دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز