سرعت اینترنت مردم کرمانشاه متحول می‌شود

۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۵۸۶
سرعت اینترنت مردم کرمانشاه متحول می‌شود
امروز وزیر ارتباطات با حضور در استان کرمانشاه آغاز عملیات اجرایی توسعه شبکۀ فیبرنوری این استان را رسما کلید زد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین افتتاح عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTX) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امروز ارتباطات به جز لاینفک زندگی مردم تبدیل شده، گفت: بر همین اساس ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این هستیم که بهترین ارتباطات را برای تسهیل زندگی برای مردم فراهم کنیم.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته در حوزه ارتباطات ثابت سرمایه گذاری مناسبی صورت نگرفته بود و همین امر باعث شده که وضعیت خوبی در ارتباطات ثابت نداشته باشیم. 
زارع پور با تاکید بر اینکه فیبر نوری زیر ساخت توسعه است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، دولت سیزدهم طرح بزرگی را شروع کرده است و با اعتقاد به اینکه نسخه شفابخش حل مشکلات اینترنت در کشور رساندن فیبرنوری به منازل و کسب و کارها است، هدفگذاری کرده ایم که تا پایان دولت سیزدهم، ۸۰ درصد خانوارهای کشور یعنی حدود ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند. 
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کرمانشاه یازدهمین استانی است که عملیات اجرایی فیبرنوری در آن آغاز می شود، گفت: اعتقاد داریم که می شد این استان خیلی زودتر عملیات اجرایی احداث فیبرنوری را آغاز کند و از همین رو به شهرداران سراسر کشور توصیه می کنیم که دوره مذاکراتی خود با اپراتورها را برای راه اندازی فیبرنوری منازل و کسب و کارها کوتاه تر کنند. 
وی با بیان اینکه تا امروز دو و نیم میلیون پوشش فیبر نوری در سراسر کشور ایجاد شده است، افزود: امیدوارم با همتی که امروز در سطح مدیران کرمانشاه مشاهده کردیم تا چهار ماه آینده شاهد کامل شدن پوشش فیبرنوری در شهر کرمانشاه باشیم و تا پایان دولت سیزدهم هم کل استان کرمانشاه تحت پوشش قرار گیرند.
پیش از این مراسم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی شبکه ارتباطی روستاهای اطراف شهر کرمانشاه راهی روستای سیابان شد و در این روستا که به تازگی به شبکه ارتباطی متصل شده است، برای بهبود و پایداری شبکه دستوراتی را صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز