وام ویژه برای فروشگاه‌داران پیام‌رسان "بله"

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۵:۳۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۵۸۹۹
وام ویژه برای فروشگاه‌داران پیام‌رسان بله
قائم مقام پیام‌رسان بله در گفتگو با برنا خبر از ارائه تسهیلات خرد و فراهم شدن امکان خرید اعتباری برای سال آینده در افزونۀ فروشگاهی "بله" داد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ چند ماهی است که سکوهای ایرانی اهتمام جدی برای تقویت جایگاه کسب و کارهای اینترنتی بر بستر خود به کار بسته‌اند، پیام‌رسان ایرانی بله هم از این موضوع مستثنی نیست.

امین تجملیان، قائم مقام مدیرعامل پیام‌رسان ایرانی «بله» درخصوص بخش فروشگاهی بله و آخرین اقدامات این سکو برای ارتقاء کیفی کسب و کار مردم به خبرنگار فناوری برنا گفت: "بله" بخش فروشگاهی خود را تقریباً از اوایل سال جاری فعال کرد، البته در پیام‌رسان بله مانند هر سکوی دیگری هر کاربری امکان تأسیس کانال با موضوع مدنظر خود را دارد اما تشکیل بخش فروشگاهی در "بله" منجر به تقویت زیست‌بوم شده است.

وی افزود: افزونۀ فروشگاهی "بله" را می‌توان به یک مجتمع تجاری تشبیه کرد که در مکانی مناسب واقع شده است و مشتریان زیادی به آن سر می‌زنند. پیام رسان بله زمانی که در سال 95 فعالیت خود را شروع کرد، تسهیل ارتباط مالی و اجتماعی مردم را رسالت اصلی خود قرار داد. مردم از طریق خرید و فروش با یکدیگر ارتباط اجتماعی برقرار می‌کنند، ما در "بله" با ارائه امکانات جدید مالی سعی کردیم تا تجربۀ کاربری بهتری برای کاربران خود ایجاد کنیم. یکی از امکاناتی که در دسترس فروشگاه‌های ما قرار دارد، پرداخت درون برنامه‌ای است که سبب ایجاد اطمینان برای طرفین معامله می‌شود به همین جهت توصیه می‌کنیم که مردم برای مبادلات خود از این امکان استفاده کنند.

قائم مقام مدیرعامل پیام‌رسان بله تصریح کرد: ارائه خدمات متنوع به کانال‌های عضو پنجرۀ فروشگاهی "بله" سبب شد تا حضور در بخش مذکور برای کاربران جذاب شود تا حدی که طی مدت زمان کوتاهی، تعداد فروشگاه‌های ما به 2600 کانال افزایش پیدا کرد. این کانال‌ها در زمینه‌های مختلفی همچون پوشاک، کودک، خدمات و لوازم منزل فعال هستند.

این فعال فناوری دربارۀ چرایی عدم عضویت پیام‌رسان "بله" در طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی به خبرنگار فناوری برنا گفت: "بله" از سال 95 تلاش دارد تا ارتباط مالی اجتماعی کاربران خود را تسهیل کند. طی بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اغلب مواد حمایتی مندرج در طرح، امروز هم برای کاربران "بله" اجرایی می‌شود به همین جهت تصمیم بر این شد که روی ارتقاء خدمات خود تمرکز کنیم. امروز خوشبختانه بر بستر "بله" امکانات خوبی به کسب وکارها ارائه می‌شود و فرصت دیده‌ شدن برای آن‌ها وجود دارد، یکی از مهم‌ترین اهداف ما جهت اجرا فراهم آوردن شرایطی است که فروشگاه‌های فعال در "بله" امکان هدفمند کردن هرچه بیشتر تبلیغات خود را پیدا کنند تا کسب و کارشان بیش از پیش رونق یابد.

وی در ادامه تأکید کرد: گروه توسعه "بله" تلاش می‌کند تا امکانی فراهم کند که هرکاربر فقط تبلیغی را دریافت کند که نیازی از او را رفع می‌‌کند، برای مثال یک مادر که فرزند کوچک دارد، تبلیغاتی را دریافت کند که نیازهایش مرتفع شود، لزومی ندارد مثلاً مادری خانه‌دار، تبلیغ یک مکانیکی را دریافت کند! سعی داریم تا ضمن استفاده از هوش مصنوعی چنین شرایطی را برای کاربران خود فراهم آوریم. اعتقاد جدی گروه "بله" این است که باید شرایطی فراهم شود تا خود مردم سکوی ما را انتخاب کنند به همین جهت طی این‌ سال‌ها همواره سعی کردیم تا کیفیت خدمات ارائه شده در "بله" را ارتقاء دهیم.

تجملیان در ادامه عنوان کرد: طی چند ماه گذشته با توجه به شرایط جدیدی که در کشور پیش آمد و افزایش جدی کاربران سکوهای ایرانی، همۀ تلاش خود را به کار بستیم تا خدمات مورد انتظار کاربران را به آن‌ها ارائه دهیم، کوششی که مورد استقبال کاربران "بله" هم قرار گرفت به نحوی که امتیازات دریافتی "بله" در فروشگاه‌های نرم‌افزاری افزایش جدی پیدا کرد.

وی در پاسخ به این سوال برنا که عضویت در طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی، فرصت تبلیغی جدی‌تری در رسانۀ ملی و تبلیغات شهری برای شما ایجاد می‌کرد، پس فکر نمی‌کنید این عدم عضویت، فرصت سوزی بود، اظهار کرد: در مقطع کنونی بیش از آن که ایجاد فرصت تبلیغی جدید برای ما مسئله باشد، ارتقاء کیفیت محصول "بله" اهمیت دارد؛ چرا که اگر کیفیت محصول خود را بالا ببریم و پاسخی مناسب به نیازهای اساسی مردم در بستر "بله" ارائه دهیم، هیچ شکی ندارم که کاربران خود استفاده از سکوی ما را انتخاب می‌کنند، ضمن اینکه محصول خوب را برای استفاده به دیگران هم پیشنهاد می‌دهند، موضوعی که سبب رشد شبکه‌ای "بله" خواهد شد.

این فعال زیست‌بوم در پاسخ به سوال خبرنگار فناوری برنا مبنی بر اینکه آیا ضمن یاری گرفتن از توان بانک ملی به عنوان سرمایه‌گذار سکوی "بله" قصد دارید تا امکاناتی نظیر خرید اعتباری کالا و خدمات را به کاربران خود ارائه دهید، گفت: پیام‌رسان ایرانی "بله" از روزی که ضمن سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران شروع به فعالیت کرد، موضوع «تجارت اجتماعی» را یکی از مهم‌ترین اهداف خود قرار داد به همین جهت باید اذعان کرد که اصولاً این نگاه از روز نخست شروع به کار "بله" در بدنه بانک ملی وجود داشت؛ چرا که این پیام رسان امکان عملیاتی کردن «تجارت اجتماعی» مدنظر بانک را در دل خود دارد.

وی افزود: «پرداخت اعتباری» و تخصیص «وام‌های خُرد» نیز از جمله راهکارهایی است که "بله" در آینده برای عملیاتی کردن موضوع «تجارت اجتماعی» در دست اقدام دارد، امیدوار هستم، در سال جدید با همت و اراده‌ای که در بدنۀ اجرایی مجموعه پیام‌رسان "بله" و بانک ملی وجود دارد، این مهم عملیاتی شود.

قائم مقام پیام‌رسان "بله" درخصوص این سوال برنا که آیا پیام‌رسان "بله" نیز قصد دارد تا مانند سکوهای عضو در طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی برای به رسمیت شناخته شدن دنبال‌کنندگان کانال‌های خود نزد شبکۀ بانکی به عنوان یک دارایی معنوی جهت ضمانت تسهیلات اقداماتی انجام دهد، تأکید کرد: تاکنون سنت بر این بوده که شبکۀ بانکی فقط املاک، مستغلات، فیش حقوقی، چک یا سفته را تحت عنوان وثیقۀ بانکی می‌پذیرفتند اما در فضای تجارت اجتماعی دارایی‌های معنوی مانند آنچه مورد اشاره قرار دارید نیز قابل پذیرش به عنوان وثیقه است.

این فعال فناوری خاطرنشان کرد: منطق پشت این کار نیز ارزش آفرینی است که اعضای کانال انجام می‌دهند، امروز کانالی که 50 هزار عضو داشته باشد، امکان گردندان مستقل خود را خواهد شد، حتی می‌تواند دو نفر را هم به عنوان نیروی کاری کنار خود مشغول به کار کند! بنابراین دنبال‌کنندگان یک کانال سرمایۀ معنوی یک کانال‌دار محسوب می‌گردد و امکان بهره‌‌بردن از آن به عنوان وثیقۀ تسهیلات میسر است.

تجملیان در پاسخ به سوال دیگر برنا مبنی بر زمان اضافه شدن، امکانات مورد انتظار فروشگاه‌داران به برنامک، عنوان کرد: موضوع ارسال آلبومی تصاویر در اولین نسخۀ سال بعد ارائه خواهد شد، ارائه امکان پخش زنده را نیز در دستور کار داریم اما در حال حاضر تمرکز خود را روی ارائه امکان تماس تصویری گروهی قرار داده‌ایم. موضوع مهم دیگر برای کسب و کارها ارسال بسته‌های پستی با تخفیف است که در حال مذاکره با ارائه دهندگان این خدمت هستیم تا کسب و کارهای فعال بر بستر "بله" امکان ارسال بسته‌های خود با تخفیفی مناسب را پیدا کنند.

وی اضافه کرد: پرداخت درون کانالی در حال حاضر برای کاربران "بله" فعال است اما کاربران تقاضای افزایش مبالغ قابل انتقال را دارند که تلاش داریم، در اسرع وقت پاسخ داده شود همچنین در نسخۀ بروزرسانی «اسفندماه» حتماً امکاناتی را برای مدیریت بهتر کانال‌ها در نظر خواهیم گرفت و انشاءالله واکنش به پیام‌های کانالی را نیز فعال خواهیم کرد.

تجملیان در خاتمه گفت: برای نسخۀ اسفندماه همچنین در نظر داریم تا برخی بهبودهای ظاهری مرتبط با تجربۀ کاربری را نیز به "بله" اضافه کنیم به طور کل تلاش گروه مدیریت "بله" ارتقاء روزافزون رضایت کاربران است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز