وزیر خارجه سابق آمریکا: چت بات‌ها آگاهی انسان را نابود می‌کنند!

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۳۲۳
وزیر خارجه سابق آمریکا: چت بات‌ها آگاهی انسان را نابود می‌کنند!
هنری کسینجر سیاستمدار آمریکایی معتقد است که چت بات‌ها زندگی آینده و آگاهی انسان‌ها را نابود خواهد کرد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه آمریکا در دوره ریچارد نیکسون و جرالد فورد و نویسنده کتاب نظم جهانی، بر این باور است که سیستم‌های هوش مصنوعی به سبک «ChatGPT» می‌توانند آگاهی انسان را نابود کنند، موج جدیدی از عرفان‌های مذهبی فناورانه به وجود بیاورند و اساساً واقعیت را تغییر دهند.

دیدگاه‌های وی اخیراً در سرمقاله وال استریت ژورنال منتشر شده است. اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل و دانیل هاتنلوچر، دانشمند مشهور حوزه کامپیوتر، نویسندگان دیگر این مقاله در کنار کیسینجر هستند؛ افرادی که پیش‌تر در کتابی مشترک با عنوان «عصر هوش مصنوعی: و آینده بشری ما» به طرح دیدگاه‌های مشابهی پرداخته بودند. به عقیده نویسندگان این کتاب، فناوری یاد شده می‌تواند هویت انسان را تغییر دهد و سبب بروز جنگ سرد جدیدی میان آمریکا و چین شود.

این در حالی است که اریک اشمیت در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به طور منظم در کاخ سفید رفت و آمد داشت و رئیس جمهور ایالات‌متحده را به توسعه فناوری‌های نوظهور تشویق می‌کرد. وی در دوران دونالد ترامپ، رسماً ریاست کمیسیون امنیت ملی در زمینه هوش مصنوعی را بر عهده داشت. او بر این باور است که ایالات‌متحده باید برای مقابله با چین در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز