اینستاگرام و فیسبوک در کانادا محدود می‌شوند

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۷:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۴۴۷۸۷۱
اینستاگرام و فیسبوک در کانادا محدود می‌شوند
مدیران متا مسئولان کانادا را تهدید کرده‌اند که اگر قانون اخبار آنلاین اجرایی شود، دسترسی کاربران محلی این کشور به اخبار را قطع می‌کنند!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ مجلس عوام کانادا در آوریل سال گذشته قانونی تحت عنوان «اخبار‌ آنلاین» را مورد بررسی قرار داد که بر مبنای آن سکوهای آنلاین مانند اینستاگرام، فیسبوک، گوگل و ... ملزم به پرداخت حق‌الزحمه تولید محتوا به رسانه‌های محلی این فرمانداری کل از انگلیس می‌شوند!

سخنگوی متا معتقد است که دلیلی برای پرداخت پول بابت محتوایی که توسط بخشی از کاربران تولید می‌شود و نقش راهبردی میان سبد مصرف کاربران کانادایی متا نیز برای آن متصور نیست، وجود ندارد.

متا در حالی تصمیم به این اقدام گرفته که گوگل ماه قبل محدود سازی اخبار در این کشور را به عنوان یک واکنش احتمالی به تصویب لایحه مذکور آزمایش کرد.

صنعت رسانه کانادا از دولت خواسته با وضع قوانین بیشتر شرکت های فناوری را وادار کند خسارت های مالی که طی سال های گذشته از سوی غول های بزرگی مانند گوگل و متا به آنها وارد شده را جبران کنند. زیرا این شرکت ها به طور مداوم سهم بیشتری از بازار تبلیغات آنلاین را تصاحب کرده اند.

سال گذشته فیسبوک درخصوص این قانون ابراز نگرانی کرد و هشدار داد به احتمال زیاد. اشتراک گذاری محتوا در سکوی خود را بعد از اجرایی شدن این لایحه متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما