دیوید میلر: آمریکا و انگلیس به اسم حمایت از جنبش آزادی زنان به دنبال براندازی در ایران بودند

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۸۰۲۸
دیوید میلر: آمریکا و انگلیس به اسم حمایت از جنبش آزادی زنان به دنبال براندازی در ایران بودند
دیوید میلر استاد سابق دانشگاه بریستول انگلیس است که مواضع ضد صهیونیستی وی سبب شد تا سال ۲۰۲۱ به دنبال فشار لابی‌های صهیونیستی از کرسی خود اخراج شده است، وی امروز با حضور دانشگاه صدا و سیما درباره عملیات رسانه‌های غربی علیه ایران صحبت کرد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ «پویش های کژآگاهی رسانه های غربی علیه ایران» روز دوشنبه یا حضور پرفسور دیوید میلر استاد سابق دانشگاه بریستول انگلستان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، پرفسور میلر شخصی است که سال ۲۰۲۱ با فشار لابی‌های صهیونیستی به دلیل حمایت از فلسطین از کرسی استادی خود برکنار شد!

این استاد دانشگاه با حضور در دانشگاه رسانه ملی ضمن ارائه مقاله خود درباره آرایش رسانه‌ای غرب مقابل رقبای خود به پرسش‌های دانشجویان حاضر در جلسه هم پاسخ داد.

پرفسور دیوید میلر استاد سابق دانشگاه بریستول انگلستان در ابتدای این همایش عنوان کرد: من چند سال قبل استاد دانشگاه بریستول انگلستان بودم اما تلاش لابی صهیونیستی و حدود صد نفر از نمایندگان مجلس این کشور سبب شد که مرا سال ۲۰۲۱ از کرسی استادی این دانشگاه عزل کنند، البته من از آن‌ها تشکر می‌کنم که باعث شدند تا امروز فرصتی بیشتری برای مطالعه و ارائه پژوهش های علمی درباره صهیونیسم به جهان داشته باشم.

وی افزود: پیش از هرچیز قصد دارم در خصوص تلاش‌های انگلیس صحبت کنم که سال‌ها برای رشد منافع خود و کشورهای همسو و صهیونیسم در نقاط مختلف جهان نقش آفرینی کرده است، اکبری جاسوس اعدام شده در ایران اعلام کرده بود که انگلستان در ترور شهید فخری زاده نقش داشته است، موضوعی که ادعای قبلی صهیونیست‌ها درباره اجرای فردی عملیات ترور را بر عهده داشته است، زیر سوال می‌برد.

این پژوهشگر تصریح کرد: انگلستان و سازمان اطلاعاتی آن در مشکلات دیگر ایران و جهان نیز نقش جدی داشته است، برای مثال سال ۱۳۳۲ در کودتایی انگلیسی دولت مصدق سرنگون شد یا سال ۱۹۵۶ بنا بود که این کشور به مصر حمله کند اما آمریکا مانع شد و در حقیقت از همان زمان، امپریالیسم آمریکا جایگزین استعمار انگلیسی شد.

استاد سابق دانشگاه بریستول تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات غرب که در سال‌های اخیر و بعد از جنگ اوکراین و روسیه اتفاق افتاد، تلاش برای تخریب وجهه روس‌ها بود، نسبت دادن مرگ یک جاسوس دو جانبه به دولت روسیه جزو اولین اقدامات محسوب می‌شد.

میلر در ادامه عنوان کرد: این محقق اخیرا رئیس MI6 از حمله شیمیایی که نیروهای انگلیسی مدعی انجام آن در اسکاتلند شده بودند، انتقاد کرده است و روسیه را مورد شماتت قرار داده که چرا این کار را کرده است تا کودکان زیادی در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند؟! انگلیسی‌ها از یک دختر بچه بخاطر ارائه خدمات اولیه به جاسوس دوجانبه روز تقدیر کردند! اما بعدها مشخص شد که این دختر فرزند یک سرهنگ انگلیسی است و هیچ مسمومیتی وجود نداشته است! نمونه مشابه این اتفاق در سال ۲۰۱۳ در سوریه هم رخ داد.

وی افزود: انگلیس در سوریه تعدادی شهروند خبرنگار به استخدام خود در آورد تا براندازی در این کشور را تصریح کردند، این سازمان همچنین با استخدام تعدادی از سازمان‌های به ظاهر مردم نهاد مانند کلاه سفید‌ها تلاش کرد تا دولت سوریه را متهم به استفاده از تسلیحات شیمیایی کنند، نقشه‌ای که سبب شد تا افکار عمومی غرب بپذیرند که چاره‌ای جز مداخله مستقیم در این کشور نیست.

این پژوهشگر رسانه‌ای تصریح کرد: MI6 و سیا در دهه پنجاه کمیته‌ای به نام سوریه آزاد تشکیل دادند، گروهی که می‌توان آن را مقدمه آشوب‌های سال ۲۰۱۱ برشمرد، انگلیس و فرانسه در آن زمان تروریست‌های زیادی را به سوریه منتقل کردند تا علیه اسد بجنگند، نیروهایی که پیشتر در جنگ علیه قذافی هم حضور داشتند.

عضو سابق هیات علمی دانشگاه بریستول تاکبد کرد: این تلاش‌ها در ایران هم وجود داشته است، اخیرا شاهد تلاش‌هایی برای براندازی در ایران بودیم، ادعا می‌شد که دختری به نام «مهسا امینی» هنگام حضور در ون پلیس بر اثر ضرب و شتم کشته شده است اما تصاویر دوربین‌های مدار بسته به وضوح نشان می‌داد که چنین ادعایی صحت ندارد، سوال این بود که چه کسی نقش هدایتگر این اتفاقات را داشته است.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: یقین بدانید که سیا یکی از اضلاع این آشوب‌ها بود، آمریکا مدعی است که ایران در جنگ اوکراین نقش دارد و همین مسئله را مستمسک‌ فشار به ایران قرار دادند، در این ایام شاهد کشته شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و بسیجی در نقاط مختلف ایران بودیم، عملیات‌های تروریستی هم سازماندهی شد که نمونه آن اتفاق زاهدان و کشته شدن ۱۹ نفر از جمله ۴ نیروی نظامی بود، آیا چنین رخدادهایی را می‌توان جنبشی برای آزادی زنان دانست؟!

میلر در ادامه گفت: گروه‌های مختلفی در این آشوب‌ها نقش داشتند از جمله حامیان تندرو پادشاه سابق ایران که در نقاط مختلف جهان با پرچم شیر و خورشید علیه ایران تظاهرات می‌کردند، منافقان خلق، گروه‌های ضد اسلامی مثل طرفداران مریم نمازی و تجزیه طلبان نیز از دیگر اجزای این پازل بودند.

این محقق در ادامه عنوان کرد: عربستان سعودی با استفاده از بنگاه سخن پراکنی خود « اینترنشنال» و صهیونیست‌ها با هدایت پویشی به نام «مهسا را به یاد بیاورید» در‌ حمایت از این آشوب‌ها نقش داشتند. حمایت از آشوب‌ها به وسیله تامین مالی نهادهایی مانند F.D.D از جمله دیگر تلاش‌های صهیونیست‌ها برای براندازی در ایران بود.

وی افزود: جای تعجب ندارد که یکی از رهبران این آشوب‌ها به نام مسیح علی‌نژاد در خانه‌ای تحت محافظت اف.بی.آی در آمریکا زندگی کند و حقوق سالانه نیم میلیون دلاری دریافت کند، وی ادعا می‌کند که دنبال آزادی زنان است اما در آخرین مصاحبه خود با C.N.N هیچ حرفی از حجاب نمی‌زند و فقط از دولت های غربی می‌خواهد که ایرانی‌ها را بیشتر تحریم کنند. یکی از دلایل حملات به ایران حمایت از جنبش‌های آزادی بخش فلسطین است.

این پژوهشگر ارتباطات تصریح کرد: موضوع دیگر تلاش‌های اینترنشنال برای براندازی بود، این تلویزیون که تا مدتی قبل در لندن فعالیت داشت، توسط گروهی نزدیک به ولیعهد سعودی تامین مالی می‌شود، این تلویزیون گزارشی از فعالیت‌های منافقین خلق پخش می‌کند، اینترنشنال به هرکسی که دنبال اجرای عملیاتی تروریستی و تجزیه طلبانه در ایران است، تریبون می‌دهد.

استاد سابق دانشگاه بریستول انگلستان تاکید کرد: اینترنشنال اما تنها ابزار غرب برای حمله به ایران نیست، شبکه دیگر BBC فارسی است که درست در زمانی راه افتاد که بنگاه‌های سخن پراکنی نقش پررنگی در جهان پیدا کردند، این شبکه مستقیما در راستای اهداف وزارت خارجه انگلیس عمل می‌کند، این شبکه در کودتای ۲۸ مرداد نقش اساسی داشت، BBC در ایام انقلاب اسلامی توسط مدیران ارشد این شبکه سانسور شد! 

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: هنگام جنگ سرد، سیا گروه‌های سیاسی و نظامی مختلفی را بر عهده داشت، موضوعی که در دهه ۱۹۶۰ برملا شد به همین جهت این سازمان جاسوسی مجبور بود تا راهی برای انتقال پول به گروه‌های وابسته خود پیدا کند، بعد از آن تشکل N.E.D را تشکیل داد و گروه‌های وابسته به خود را تامین مالی کرد.

وی در ادامه گفت: امروز آمریکا مستقیما هدایت جنگ ترکیبی با ایران را برعهده دارد، یکی از استراتژی‌های آن‌ها استفاده از رسانه‌های کوچک مانند ایندپندیت و شهروند خبرنگارها است، در انگلیس و آمریکا گروه‌های وجود دارند که پول لازم برای فعالیت‌های براندازانه را تامین می‌کنند.

عضو سابق هیات علمی دانشگاه بریستول در ادامه عنوان کرد: اقدامات سازمان سیا و MI6 سبب راه افتادن پدیده‌ای به نام «غرب زدگی» در جهان شده است، گروه های مختلفی علیه ایران فعالیت می‌کنند، مانند تشکل رسانه‌های کوچک که گروه‌های مختلفی را برای عملیات علیه ایران هدایت می‌کنند.

میلر در خاتمه گفت: یکی از تلاش‌های این گروه ها، نفوذ رسانه‌ای به ایران و دیگر کشورهای مخالف و اثرگذاری بر افکار عمومی است، البته همانطور که دیدیم این نبرد به نتیجه نرسید اما باید تلاش و مطالعه بیشتری برای مواجهه با این هم‌آوردی ترکیبی و شناخت راهبردهای غرب انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز