کنترل تجاری اطلاعات چینی‌ها به «دفتر ملی مدیریت داده» سپرده خواهد شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۲:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۴۸۶۸۸
کنترل تجاری اطلاعات چینی‌ها به «دفتر ملی مدیریت داده» سپرده خواهد شد
اطلاعات در دنیای امروز به عنوان سوخت هوش مصنوعی و ثروت عظیم محسوب می‌شود، چینی‌ها برای ادارۀ تجاری این گنج پنهان، دفتری به نام «دفتر ملی مدیریت داده» تأسیس کردند.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ چین بنا دارد تا «دفتر ملی مدیریت داده‌ها» تأسیس کند، این دفتر وظیفۀ هماهنگی اشتراک‌گذاری و توسعه منابع داده در چین را برعهده خواهد داشت، سازمان برنامه‌ریزی دولتی و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی این کشور وظیفۀ ادارۀ دفتر مذکور را برعهده خواهند داشت.

دفتر ملی دادۀ چین اجرای برخی وظایف کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی همچنین کمیسیون مرکزی امور فضای سایبری چین را هم برعهده خواهد گرفت، ارتقای شهرهای هوشمند و تبادل منابع اطلاعاتی میان صنایع از جملۀ این وظایف خواهد بود. در بخشی از متن طرح عنوان شده است: «در جامعه امروزی، منابع دیجیتال و اقتصاد دیجیتال نقش اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی ایفا می‌کنند و برای ایجاد الگوی توسعه جدید، ساختن یک سیستم اقتصادی مدرن و ایجاد مزیت‌های جدید در رقابت بین ملت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.»

گزارش رویترز اضافه می‌کند که این کشور مدت‌ها است که داده‌ها (اطلاعات) را یک منبع ثروت مهم و استراتژیک قلمداد می‌کند، چین جهت جلوگیری از بدل شدن اطلاعات شهروندان و سازمان‌های اداریش اقدامات نظارتی خود بر نحوه و میزان جمع‌آوری اطلاعات را به شدت افزایش داده است.

براساس قوانین دولتی چین شرکت‌های دارای پایگاه‌های اطلاعاتی و کاربری بزرگ ملزم به اخذ مجوز جهت مدیریت داده‌های خود هستند. پکن همچنین حساسیت ویژه‌ای روی موضوع خروج و انتقال اطلاعات اداری و فردی کشورش به خارج از مرزهای چین دارد و سعی می‌کند تا حداکثر نظارت بر این موضوع اعمال کند.

مدیری ارشد از یک شرکت فناوری بزرگ چینی دربارۀ ماهیت این دفتر عنوان می‌کند که توسعۀ بازار داده‌ها بر عهدۀ این دفتر خواهد بود، نظارت همچنان بر عهدۀ نهادهایی مانند ادارۀ فضای سایبری چین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز