دانش‌بنیان‌ها مشکل آب یزدی‌ها را برای همیشه حل می‌‌کنند؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۸۷۷۸
دانش‌بنیان‌ها مشکل آب یزدی‌ها را برای همیشه حل می‌‌کنند؟
در نشستی مشترک میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد بر حل مسائل آبی با کمک فناوری‌های نوین تاکید شد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ در این نشست که با حضور محمد همت؛ سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی و معاونان استانداری و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد برگزار شد؛ امضای «تفاهم‌نامه همکاری مشترک اجرای پروژه مطالعات و حفاری‌های اکتشافی» بین ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی و استانداری یزد مورد تاکید قرار گرفت.

 

حل مسائل آبی استان یزد با کمک فناوری‌های نوین

سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست در این جلسه با اعلام آمادگی ستاد برای همکاری‌های گسترده، مؤثر و همه‌جانبه با دستگاه‌های ذیربط برای حل مشکلات و چالش‌های آبی استان‌های تحت تنش آبی کشور به‌ویژه استان یزد، گفت: این آمادگی را داریم تا با تکیه بر توسعه فناوری‌ها و تبادل دانش و تجربه و با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود ستاد آب، اقلیم و محیط زیست به رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد آب و استانداری یزد در روزهای آتی آماده و امضا شود.

سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست همچنین با اشاره به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و وضعیت منابع آبی سطحی و زیرزمینی استان یزد، بر توجه ویژه به حل مسائل آبی این استان و مشارکت و همراهی مردم و مسئولان در این مسیر تاکید کرد.

در راستای تحقق سند راهبردی ستاد توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای حل مسائل واقعی مردم از طریق بکارگیری فناوری‌های نوین آبی و بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف و منابع نوین آبی، به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری مشترک اجرای پروژه مطالعات و حفاری‌های اکتشافی بین این ستاد و استانداری یزد منعقد می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیران استان یزد گزارشی از مقادیر تأمین و توزیع آب در این استان ارائه کردند. در این گزارش مطرح شد که میزان سرانه مصرف آب در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر پایین است که این موضوع نشان می دهد مسائل آبی این استان تنها با مدیریت مصرف و صرفه جویی حل نمی شود و نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق‌تری است. همچنین در این جلسه نقش، اهمیت، مراحل اجرا و نحوه به کارگیری فناوری‌های نوین در مطالعه، اکتشاف و حفاری چاه های آب ژرف در بر طرف کردن چالش‌های آبی استان یزد تاکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز