هیولا حراج می‌شود!

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۳:۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۲۶۱۳
هیولا حراج می‌شود!
«هیولا» قوی‌ترین خودروی دهۀ هفتاد جهان با توجه به فوت مالکش به زودی در حراجی صاحب جدید خود را خواهد شناخت.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ «هیولا» خودروی خاص انگلیسی دهۀ ۷۰ میلادی طی روزهای آینده راهی حراجی خواهد شد. نام این خودروی مشهور انگلیسی سال ۱۹۷۷ به عنوان قوی‌ترین اتومبیل جهان به کتاب رکوردهای گینس وارد شد.

علت اعطای لقب «هیولا» به این خودروی افسانه‌ای را باید در زیر کاپوت طویل آن جستجو کرد، جایی که یک موتور ۲۷ لیتری V۱۲ هواپیما به عنوان قلب تپندۀ «هیولا» انجام وظیفه می‌کند.

نمای جانبی

رولزرویس، خالق قلب هیولا

رولزرویس شرکتی است که قلب تپندۀ هیولا را خلق کرده است، این ابر خودروی انگلیسی در عصر طلایی خود تمام مدل‌های شرکت‌های بزرگی مانند فراری و لامبورگینی را شکست داده است.

موتور هواپیمای به کار رفته شده در «هیولا» که نام تجاری آن «مرلین» است، در صنایع هوایی شهرت زیادی دارد؛ چرا که برای جنگنده‌های  اسپیتفایر و هاوکر هاریکین نیز از همین موتور استفاده شده است!

البته نمونۀ استفاده شده در «هیولا» جهت استانداردسازی برای به حرکت در آوردن یک خودرو نسبت به نمونه‌های جنگی تغییراتی داشته است.

موتور مرلین

«پل جیمسون» را باید پدر معنوی «هیولا» برشمرد، وی نگاشتن داستان این خودروی افسانه‌ای را شروع کرد، وی سال ۱۹۶۰ موتور یک تانک Meteor را روی شاسی شخصی‌ساز شدۀ خود قرار داد، موتور این تانک ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۳۰ نیوتن‌متر گشتاور داشت که قرار بود تا قدرت ماشین جدید جیمسون را به چرخ‌های عقب آن منتقل کند.

وی برای تحقق این منظور از فردی به نام «جان داد» کمک خواست، «داد» مدتی بعد شخصاً راهبر پروژۀ مذکور شد و بدنه‌ای مانند فورد کاپری برای آن به کار گرفت، کارشناسان خودرو در آن مقطع از اتومبیل مذکور به عنوان زشت‌ترین خودروی دنیا یاد کردند.

هیولا

مدتی بعد بدنۀ خودرو به طور کامل و موتورش تا حدی زیادی در یک آتش‌سوزی از بین رفت، همین موضوع سبب شد تا آقای «داد» تصمیم به بازسازی بدنۀ «هیولا» جایگذاری یک موتور «مرلین» در زیر کاپوت آن بگیرد.

هیولا

نبرد با رولزرویس

«داد» با توجه به استفاده از موتور «مرلین» رولزرویس علاقه داشت تا جلو پنجرۀ خودروی جدیدش را مشابه محصولات این شرکت طراحی کند اما شکایت رولزرویس مانع تحقق رویای «داد» شد.

هرچند حضور «داد» با «هیولا» در جلسات دادگاه چندان بد هم نشد و موفق به کسب شهرت بسیاری شد.

هیولا

محکومیت «داد» در دادگاه سبب شد تا وی ادامۀ طراحی «هیولا» را به کشور اسپانیا ببرد و ضمن ایجاد تغییراتی ظاهری در بخش‌های مانند جلو پنجره و چراغ‌ها آن را اجرایی کند.

شباهت خودروی جدید با ماشین حمل جنازه به قدری عجیب بود که ایجاد تغییر در جلوپنجره چندان هم به چشم نیامد.

 

فوت «جان‌داد» در سال گذشتۀ میلادی سبب شد تا «هیولا» امسال روانۀ حراجی شود و منتظر شناخت مالک جدید خود باشد.

پیشینۀ جذاب این خودرو سبب می‌شود که تحلیلگران انتظار ثبت قیمتی بالایی برای فروش «هیولا» در حراجی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز