توشیبا به ازای پانزده میلیارد دلار فروخته شد!

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۲۱:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۵۲۷۴۱
توشیبا به ازای پانزده میلیارد دلار فروخته شد!
گروه صنعتی «شرکای صنعتی ژاپن» قصد دارد تا شرکت فناوری توشیبا را به قیمت پانزده میلیارد دلار خریداری کند.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ مدیران توشیبا حاضر شدند تا این شرکت را در ازای دریافت مبلغ پانزده میلیارد دلار به کنسرسیومی صنعتی به رهبری گروه «شرکای صنعتی ژاپن JIP» واگذار کنند.

این شرکت ژاپنی تاریخی پر فراز و نشیبی دارد، توشیبا اواخر دهه ۸۰ میلادی تأسیس شد. این شرکت در طول این سال ها با موفقیت خود را به عنوان یک غول الکترونیک جهانی تثبیت کرد اما به دنبال رسوایی مالی بزرگ در سال ۲۰۱۵ جایگاهش تضعیف شد.

توشیبا بعد از آن رسوایی ۱.۶ میلیارد دلاری امتیاز تولید سنسور تصویر خود را به سونی فروخت، کسب وکار تلویزیون خود را به هایسنس واگذار کرد، تولید تراشه حافظه خود را هم متوقف کرد و رسما از بازار رایانه‌های رومیزی خارج شد.

براساس گزارش رویترز منابع آگاه در خصوص نحوۀ واگذاری توشیبا عنوان می‌کنند که حدود ۲۰ شرکت ژاپنی از جمله شرکت نیروی الکتریکی چوبو و شرکت چیپ ساز روهیم قصد دارند در این خرید مشارکت کنند.
رفینیتیو در این خصوص می‌گوید، عقد موفقیت‌آمیز قرارداد فروش توشیبا آن را بدل به سومین معاملۀ بزرگ جهان در سال جاری خواهد کرد.
ارزش سهام در توشیبا نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱ درصد کاهش یافته است. یکسال از اعلام شروع فرآیند مزایده توسط توشیبا می‌گذرد و پیشنهاد «کنسرسیوم شرکای صنعتی ژاپن» تنها پیشنهاد کاملی است که این شرکت در طول این یکسال دریافت می‌کند.
توشیبا پیش از طرح این پیشنهاد در آگهی دور اول مزاید خود دو پیشنهاد شراکت در سرمایه‌گذاری دریافت کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز