راز کاشی اینشتن کشف شد!

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۷:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۴۵۰۱
راز کاشی اینشتن کشف شد!
دانشمندان موفق به کشف الگویی شدند که قادر است تمام صفحه را بدون تکرار بپوشاند.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ دانشمندان رایانه پس از دهه ها تلاش الگویی شامل ۱۳ ضلعی کشف کردند.که به کاشی اینشتین معروف است و هرگز تکرار نمی‌شود.

این الگو با نام تک الگوی نامتناوب می تواند در دنیای واقعی و علم مواد کاربرد داشته باشد. به گفته ریاضیدانان کشف مورد نظر می تواند یک پیشرفت در تاریخ محسوب شود. نام این الگو از نام فیزیکدان معروف گرفته نشده و از ترکیب دو کلمه در زبان آلمانی به معنی یک سنگ و یا همان یک کاشی گرفته شده است.

کریگ کاپلان، استاد کامپیوتر در دانشگاه واترپلو و از نویسندگان این مقاله می گوید: در این مقاله نخستین تک الگوی نامتناوب در جهان ارائه شده است. ارائه ام از طریق هندسه انجام شد و می تواند بدون محدودیت تکرار شود. نخستین مجموعه های نامتناوب شامل ۲۰ هزار کاشی بودند. در تحقیقات بعدی تعداد آنها به ۹۲ کاهش یافت. سپس به ۶ و ۲ کاشی رسید. اما تاکنون کسی موفق به کشف کاشی اینشتین نشده بود. این شکل می تواند بصورت متناوب صفحه را بپوشاند و تاکنون حتی وجود آن نیز بصورت یک سوال مطرح بود.

یک گروه بین المللی از ریاضیدانان موفق شدند با کمک محققان علوم رایانه از طریق مدل سازی ریاضی ماهیت این شکل را اثبات کنند. بدین ترتیب نشان داده شد که این کاشی با پوشاندن کل سطح الگو را هرگز تکرار نمی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز