نوکیا در ماه اینترنت ۴G راه‌اندازی می‌کند!

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۹:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۴۵۰۳
نوکیا در ماه اینترنت ۴G راه‌اندازی می‌کند!
نوکیا قصد دارد تا فناوری اینترنت نسل چهارم را در کره ماه توسعه دهد!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ قرار است سیستم جدید نوکیا در این ماموریت به نام IM2 در ماه نوامبر همراه با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس پرتاب شود. همچنین این ماموریت می تواند به ماموریت های بعدی آرتمیس برای حضور در ماه نیز کمک کند.

نوکیا همکاری خود را با پایگاه ماه و Intuitive Machine انجام می دهد تا بتواند سیستم ارتباطی 4G با قابلیت مقاومت در شرایط سخت را توسعه دهد. Intuitive Machine یک فرودگر با نام NovaC طراحی کرده است که می تواند سیستم های جدید و محموله ها را به ماه منتقل کند.

مقصد نهایی برای این محموله ها نیز دهانه شاکلتون در منطقه جنوبی ماه است. این فناوری در آینده می تواند به یکی از اجزای مهم در ماموریت های آرتمیس تبدیل شود. ناسا قصد دارد طی این ماموریت ها دو فضانورد را تا سال ۲۰۲۵ روی سطح ماه فرود بیاورد.

ناسا در سال ۲۰۲۰ نوکیا را برای این پروژه بلندپروازانه انتخاب کرد که طی آن بودجه ای معادل 14.1 میلیون دلار نیز به Bell Labs تخصیص داده شد.

هدف این شرکت آزمایش قابلیت های ارتباطی کوتاه و بلند مدت را در فواصل چندصد متر تا دو الی سه کیلومتر دورتر است. طبق اعلام نوکیا این شبکه و راه اندازی آن می توان. برای حفظ حضور انسان در ماه و مریخ حیاتی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز