حمایت اینستاگرام و گوگل از اسرائیل و خیانت به آرمان فلسطین

۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - ۲۱:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۶۰۰۸۰
حمایت اینستاگرام و گوگل از اسرائیل و خیانت به آرمان فلسطین
آمریکا بزرگترین حامی اقدامات رژیم صهیونیستی است و جنایات این رژیم را همواره با امپراطوری رسانه‌ای خود سرپوش می‌گذارد، در این گزارش بخشی از حمایت مجازی آمریکا از رژیم موقت را بررسی می‌کنیم.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ فضای سایبر امتداد زندگی انسان در فضای حقیقی است، کنش‌ها و واکنش‌های ما در این فضا بر ابعاد حقیقی زندگی بشر هم تأثیر می‌گذارد، امروز اینترنت از لایه‌های نظامی سخت خارج شده است و بدل به ابزاری برای اجرای عملیات‌های شناختی تبدیل شده که هرکس بهتر از آن استفاده کند، قادر به هدایت افکار عمومی خواهد بود.

مدیریت اینترنت شامل شش لایۀ زیرساخت، خدمات دسترسی، دستگاه، سرویس، کاربر و محتوا می‌شود که کشورها تلاش می‌کنند با یافتن موقعیت برتر در هریک از آن‌ها، حاکمیت خود را بر فضای افکار عمومی تقویت کنند تا ضمن استفاده از موقعیت خود، محاسبات مخاطب خود را تغییر دهند.

سرویس برای اعمال مدیریت بر فضای سایبر یکی از مهمترین لایه‌ها است، امروز شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی محبوب‌ترین اعضای لایۀ سرویس هستند، بستری که غربی‌ها بارها اعتراف کرده‌اند از آن برای ایجاد اختلال محاسباتی در افکار عمومی جهانیان استفاده کرده‌اند!

باید اذعان کرد که برنامک‌های لایۀ سرویس ابزارهایی خنثی نیستند که سرمایۀ مادی و معنوی خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند تا هرچه را علاقه دارند، ترویج کنند همانطور که سناتورهای آمریکایی در جلسۀ بازجویی طور مدیرعامل تیک‌تاک به وی می‌گفتند، سکوهای اینترنتی می‌توانند با دستکاری در برچسب‌ها و الگوریتم‌ها کاری کنند که یک محتوا بیشتر مورد توجه کاربران قرار بگیرد یا برخی پست‌ها اساساً دیده نشوند.

البته این مسئله محدود به شبکه‌های اجتماعی نیست و سرویس‌های دیگر مانند موتورهای جستجو و ترجمه هم توان ایجاد تغییر شناختی برای مخاطب را دارند، کاری که سکوهای آمریکایی از جمله اینستاگرام و مدیرعامل صهیونیست آن، «آدام موسری» و گوگل و زیرسرویس‌های آن مانند گوگل ترنسلیت و یوتیوب با قدرت انجام می‌دهند.

مدیران سکوهای آمریکایی نیز مانند سیاستمداران این کشور هرچه در توان دارند، برای حمایت از رژیم موقت صهیونیستی انجام می‌دهند تا دستگاه محاسباتی کاربران خود را تحت تأثیر قرار دهند.

امروز در آستانۀ روز جهانی قدس به چهار نمونه از رفتارهای عجیب مدیران گوگل و اینستاگرام برای ایجاد تغییر محاسباتی در ذهن کاربران اشاره می‌کنیم؛

 

الف ـ یکی از اهداف بزرگ صهیونیست‌ها از اشغال بیت‌المقدس، بازسازی معبد سلیمان و تخریب مسجد الاقصی است، آن‌ها قدس را به نام جعلی «اورشلیم» یاد می‌کنند و تلاش دارند که این اسم در افکار عمومی جهان تثبیت شود.

اقدامات صهیونیست‌ها و حمایت ‌حامی‌های آن‌ها مربوط به دو فضای حقیقی و سایبر می‌شود، برای مثال اگر شما واژۀ عربی «القدس» را داخل  موتور ترجمۀ گوگل وارد کنید، در کمال تعجب خواهید دید که این واژه به فارسی «اورشلیم» ترجمه می‌شود، ظاهراً صهیونیست‌ها حتی در یک ترجمۀ ساده هم حاضر به تحمل نام «فلسطین» نیستند!

روز قدس در فضای مجازی

ب ـ برنامک اجتماعی اینستاگرام هم در مقاطع زمانی مختلف از اقدامات و ماهیت صهیونیست‌ها دفاع کرده است، برای مثال اگر کاربری در این شبکۀ اجتماعی، برچسب فلسطین را جستجو کند نتیجۀ مشخصی به وی نمایش داده نمی‌شود؛ شاید دلیل این موضوع، عدم پذیرش نام «فلسطین» به عنوان یک سرزمین مقدس و مستقل توسط صهیونیست‌ها و حذف این برچسب از سرورهای شبکۀ اجتماعی مذکور باشد.

روز قدس در فضای مجازی

ج ـ در عین حال اگر همان کاربر نام جعلی «اسرائیل» را جستجو کند، بیش از 280 هزار پست را مشاهده خواهد کرد.

روز قدس در فضای مجازی

د ـ یوتیوب، سکوی اشتراک ویدئو گوگل هم سعی کرده است تا قافیه را به سایر رقبای خود نبازد، جستجوی عبارت «فلسطین» سبب نمایش تعداد زیادی پست از رسانه‌ها و تولید کنندگان محتوای ضد آرمان فلسطین شد، در حالی که جستجوی واژۀ جعلی «اسرائیل» ‌ده‌ها پست از بنگاه‌های رسانه‌ای همچون اینترنشنال را روی صفحه ظاهر کرد!

روز قدس در فضای مجازی

روز قدس در فضای مجازی

همانطور که گفته شد، هیچ مدیر سکویی، حاضر نیست تا میلیون‌ها دلار هزینه کند، برای اینکه شما محتوای باب میل خود را بر بستر ایجاد شده توسط او ترویج کنید، هر سرویسی، محتوایی را ترویج می‌کند که باب میل خودش باشد.

موضوعی که ضرورت تشکیل و ترویج گستردۀ سکوهای مجازی مستقل و بین‌المللی نزدیک به کشورهای آزادۀ جهان را پیش از بیش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز