واتساپ از کاربران جاسوسی صوتی می‌کند؟!

۱۴۰۲/۰۵/۰۴ - ۱۲:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۷۱۶۴۴
واتساپ از کاربران جاسوسی صوتی می‌کند؟!
یکی از مهندسان فناوری در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از فعالیت‌های میکروفون واتساپ در زمان استراحت خود خبر از جاسوسی این سکوی از کاربران داد.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ موضوع جاسوسی صوتی واتساپ از کاربرانش نخستین بار حدود یک ماه پیش مطرح شد اما طرح مجدد موضوع توسط ایلان ماسک و یکی از مهندسان شاغل در توییتر سبب گردید تا بار دیگر مورد توجه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی قرار بگیرد.

فواد دبیری از مهندسان شرکت توییتر با انتشار تصویری از فعالیت میکروفون واتساپ در زمانی خبر می‌دهد که وی در حال استراحت و خواب بوده است.

دبیری تصویری از بخش حریم خصوصی سیستم‌عامل اندروید گوشی خود به اشتراک گذاشته است که اطلاعات مربوط به تعداد دفعات دسترسی برنامک‌ها به میکروفون و دوربین را نشان می‌دهد.

مدیرعامل توییتر با بازنشر پست کارمند خود اعلام کرد که «واتساپ قابل اعتماد نیست». البته واتساپ مدعی شده است که مشکل مذکور فقط به اندروید مربوط می‌شود و ارتباطی به دسترسی غیرمجاز واتساپ به میکروفون گوشی‌های کاربران ندارد، هرچند طبیعی به نظر می‌رسد که واتساپ وجود چنین مشکلی را تکذیب کند اما این نخستین بار نیست که اخباری دربارۀ چالش‌های امنیتی برنامک‌های آمریکایی منتشر می‌شود. آن‌ها همچنین می‌گویند که گوگل را برای رفع این مشکل به کمک طلبیده‌اند! 
پیش از فواد دبیری، وب سایت wabetainfo حدود یک ماه پیش اعلام کرد که چنین مشکلی در برخی دستگاه‌های پیکسل و سامسونگ مشاهده شده است، البته این احتمال را هم رد نکرده بود که مشکل با ریست گوشی رفع شود.

گوگل هنوز پاسخی رسمی به درخواست کمک واتساپ نداده است اما تأیید می‌کند که موضوع در دست بررسی قرار دارد.

اعلام ناامنی واتساپ توسط ایلان ماسک

مشکلات امنیتی واتساپ در حالی بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است که اخیراً این پیام‌رسان آمریکایی در چالش حقوقی با قانون گذران انگلیسی تأکید کرده بود که اگر حفظ حریم خصوصی کاربرانش به دلیل قانون جدید این کشور به خطر بیافتد، انگلیس را ترک می‌کند! 

اکنون با طرح مجدد ضعف‌های واتساپ این سوال به ذهن می‌رسد که آیا واقعاً مدیران این پیام‌رسان آمریکایی نگران حفظ حریمی خصوصی کاربران خود هستند یا علاقه‌ای ندارند گنجی به نام کلان داده پیام‌رسان‌های اجتماعی را با کسی شریک شوند؟!

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز