علت قطعی اینستاگرام چیست؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۰۷:۴۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۲۱۲
علت قطعی اینستاگرام چیست؟
براساس گزارش بسیاری از کاربران سکوی آمریکایی اینستاگرام از حدود ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته به وقت گرینویچ در نقاط مختلف جهان در دسترس نیست، سخنگوی متا هم در پاسخ به پیگیری‌های رویترز فقط به گفتن عبارت «مشکل فنی» بسنده کرده است.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ ساعات پایانی شب گذشته بود که کاربران مختلفی در سطح جهان خبر از قطع دسترسی خود به سکوی آمریکایی اینستاگرام دادند. 

خبرگزاری انگلیسی رویترز ساعاتی بعد (۵:۱۷ دقیقه به وقت گرینویچ) از قول یکی از سخنگویان شرکت متا (مالک اینستاگرام) نوشت؛ ما این مسئله را به سرعت برای اکثر کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند به سرعت حل کردیم.

این ادعای سخنگوی متا در حالی مطرح می‌شود که افراد زیادی در نقاط مختلف جهان همچنان اعلام می‌کنند که هیچ دسترسی به این برنامک آمریکایی ندارند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز همچنین خاطرنشان می‌کند که مدیران متا از افشای تعداد کاربران متاثر از این اختلال خودداری کرده‌اند اما وب سایت Downdetector.com تاکنون موفق به ردیابی ۱۰۰.۰۰۰ گزارش قطعی در آمریکا، ۲۴,۰۰۰ هزار مورد در کانادا، ۵۶.۰۰۰ قطعی در انگلیس شده است. 

البته بررسی‌های منابع دیگر نشان می‌دهد که قطعی فقط مربوط به این سه کشور نیست و اغلب کاربران این سکو اتفاق مشابهی را تجربه کردند.

وب سایت Downdetector.com در گزارش خود تصریح می‌کند که اینستاگرام روز یکشنبه از حدود ساعت ۲۱:۴۵ به وقت گرینویچ کاربران زیادی قطع شده است. 

تارنمای Downdetector با جمع‌آوری گزارش‌های وضعیت از چندین منبع مانند کاربران، قطعی را پیگیری می‌کند.

نکته عجیب درباره این اختلال جهانی تفاوت واکنش برخی منابع داخلی به این اختلال جهانی با اختلال چند ساعته ۴ سکو از ۶ پیام‌رسان‌ ایرانی است که مدتی پیش اتفاق افتاد و برخی کاربران و منابع داخلی سعی کردند تا آن را اتفاقی نادر نشان دهند.

ادعایی بی‌اساس و دور از واقعیت عینی فضای سایبر که مشخص نبود با چه نیتی از سوی برخی مطرح می‌شد!

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز