قائم مقام وزیر ارتباطات: متوسط ترافیک اینترنت داخلی از خارجی پیشی گرفته است

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۴:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۹۲۴
قائم مقام وزیر ارتباطات: متوسط ترافیک اینترنت داخلی از خارجی پیشی گرفته است
امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر فاوا در امور ارتباطات با انتشار ویراستی در صفحۀ شخصی خود اعلام کرد که روز گذشته بار دیگر نقطۀ اوج تولید ترافیک داخلی از شش ترابیت بر ثانیه عبور کرد.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ یکصد و یکمین دربی سرخابی‌های پایتخت روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران در قالب فینال جام حذفی ایران برگزار شد. شهرآورد پایتخت یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی ایران است که هربار تماشاگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

همزمان با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتقاء جایگاه سرویس‌های مبتنی بر شبکۀ وب در میان مردم ایران در سال‌های گذشته، امکانی برای ورزش‌دوستان فراهم شده است تا اگر امکان حضور در ورزشگاه را پیدا نکردند، مسابقات ورزشی از جمله دربی را به وسیلۀ سامانه‌های پخش ویدئو درخواستی و پیام‌رسان‌ها ببینند. اتفاقی که هربار سبب ثبت رکوردی قابل توجه توسط سکوهای اینترنتی بومی می‌شود.

دیشب بعد از پایان دربی پایتخت امیر لاجوردی، قائم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار ویراستی در صفحۀ شخصی دربارۀ رکورد سکوهای بومی در زمان پخش شهرآورد پایتخت چنین نوشت؛ 

ویراست لاجوردی دربارۀ میزان مصرف اینترنت

«یه بازی خوب و تکرار دوباره عبور «پیک» ترافیک داخل از ۶ ترابیت‌برثانیه.دو دادۀ جالب توجه دیگر این روزها:

۱. متوسط ترافیک داخل > متوسط ترافیک خارج

۲. (متوسط ترافیک داخل + متوسط ترافیک خارج) از مدت مشابه سال‌های قبل پیشی گرفته»

بند اول ویراست رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به پیشی گرفتن میزان تولید ترافیک اینترنت توسط کاربران ایرانی در سکوهای بومی از ترافیک تولید شده در سرویس‌های بین‌المللی دارد.

نکتۀ دومی هم که معاون وزیر ارتباطات به آن اشاره می‌کند، نشان می‌دهد که برخلاف برخی ادعاهای غیر مستند، این کاهش مصرف ترافیک بین‌الملل و رشد استفاده از خدمات بومی سبب افت کلی ترافیک مصرفی کاربران ایرانی نشده است. نسبت استفاده مانند گذشته نیست اما میزان استفاده مردم از شبکه اینترنت بیش از سال‌های قبل است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز