در حاشیه جلسه هیات دولت؛

وزیر ارتباطات: شورای عالی فضای مجازی سند توسعه هوش مصنوعی کشور را تدوین می‌کند

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۲:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۸۲۸۲۷
وزیر ارتباطات: شورای عالی فضای مجازی سند توسعه هوش مصنوعی کشور را تدوین می‌کند
عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت ضمن بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی در حال تدوین سندی جهت ترسیم نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور است از ارائه پیشنهادات این وزارتخانه به نهادهای سیاستگذار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره آخرین اقدامات انجام شده در کشور برای استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های مربوط به آن عنوان کرد: شورای عالی فضای مجازی در حال کار روی سندی جهت ترسیم نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور است.

وی افزود: ما هم در وزارت ارتباطات مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشگاه ارتباطات راه‌اندازی کردیم.

این عضو کابینه سیزدهم تصریح کرد: وزارت ارتباطات نیز پیشنهادات خود را تدوین کرده است که اکنون در اختیار نهادهای سیاست‌گذار قرار دارد. 

وزیر ارتباطات در ادامه تاکید کرد: براساس سیاست‌های تدوین شده، تمام دستگاه‌ها موظف هستند که ظرفیت‌های موجود برای استفاده از هوش‌مصنوعی جهت هوشمند سازی فرآیندهای دستگاه خود را احصا کنند.

این عضو کابینه سیزدهم در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مورد اشاره در برنامه هفتم هم تکلیف شده است، در این برنامه در فصلی جداگانه تحت عنوان «هوشمندسازی» به صورت تفصیلی به موضوع ارتباطات و هوشمندسازی پرداخته شده است.

زارع‌پور در خاتمه گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند که در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه، نقشه راه خود جهت استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری‌های ارتباطی و هوش مصنوعی را تدوین کنند و جهت تصویب به هیات وزیران ارائه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز