در پاسخ به برنا؛

وزیر ارتباطات: استارلینک ملزم به رعایت قوانین سرزمینی ایران شده است / تخلفات احتمالی با ساز و کارهای حقوقی پیگیری می‌شود

۱۴۰۲/۰۴/۱۸ - ۱۷:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۴۹۶۵۳۷
وزیر ارتباطات: استارلینک ملزم به رعایت قوانین سرزمینی ایران شده است / تخلفات احتمالی با ساز و کارهای حقوقی پیگیری می‌شود
عیسی زارع‌پور در پاسخ به خبرنگار فناوری برنا ضمن تأکید بر شفاف بودن مسئله الزام استارلینک به رعایت قوانین سرزمینی ایران در مصوبه جدید ITU تأکید کرد که تخلفات احتمالی به صورت حقوقی پیگیری خواهد شد.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ پانزدهم تیرماه بود که اتحادیۀ جهانی مخابرات به طور رسمی استارلینک را برای فعالیت در ایران ملزم به رعایت قوانین سرزمینی کشور کرد. امروز در حاشیۀ حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری دربارۀ میزان الزام آور بودن مصوبۀ اتحادیه جهانی مخابرات برای استارلینک از وی سوال کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار فناوری برنا گفت: مروری اجمالی به مصوبۀ چهارشنبۀ گذشته اتحادیۀ جهانی مخابرات به وضوح نشان می‌دهد که (ITU) از رگولاتور کشور نروژ (محل ثبت شرکت استارلینک) با قید «فوریت» خواسته است (نشان از تأکید دارد) که این مصوبه را به شرکت استارلینک ابلاغ کند تا این شرکت خودش را با «آرتیکل هجده» تطبیق دهد (پروتکلی مربوط به اتحادیۀ جهانی مخابرات است).

وی افزود: موضوع الزام به طور شفاف بیان شده است.

این عضو کابینۀ سیزدهم در رابطه با این سوال خبرنگار فناوری برنا که آیا سازکاری برای الزام استارلینک به اجرای این مصوبه وجود دارد و تخلف احتمالی قابل پیگیری خواهد بود، تصریح کرد: همۀ این فرآیند (از الزام تا اجرا) مربوط به ساز و کارهای حقوقی است، موقعیت فعلی با پیگیری‌های حقوقی محقق شد و مراحل بعدی نیز از همین مسیر قابل پیگیری خواهد بود.

زارع‌پور در خاتمه تأکید کرد: فعالیت قانونی خدمات‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای در ایران منعی ندارد اما شرط ارائه این خدمت، خواست و ارادۀ خود شرکت‌ها است به هرحال اتحادیۀ جهانی مخابرات هم در این مسئله حق را به ایران داد و بعد از این مرحله موضوع اینترنت ماهواره‌ای و استفاده از آن به تعامل و پیگیری‌های حقوقی مرتبط خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز