عضو شورای شهر شیراز:

توسعه نگارخانه در زمره اولویت‌های فرهنگی شورا و شهرداری شیراز است

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۷:۵۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۰۰۳۷
توسعه نگارخانه در زمره اولویت‌های فرهنگی شورا و شهرداری شیراز است
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه آغاز به کار مجدد نگارخانه‌ها و برنامه‌های مبتنی بر آن‌ها را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم، از توسعه نگارخانه‌ها نیز سخن گفت و آن را در زمره اولویت‌های فرهنگی شورا و شهرداری شیراز برشمرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر سید احمدرضا دستغیب در بازدید از دو نگارخانه باغ ملی واقع در چهارراه حافظیه و نگارخانه آبگینه بلوار چمران که با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز صورت گرفت، عنوان کرد: هدف بازدید از این دو مجموعه بررسی وضعیت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مردم‌محور شهرداری است. 
وی با تاکید بر ضرورت اهمیت افزایش فضاهای فرهنگی، اظهار داشت:شعار شورای پنجم و شهرداری فعالیت بر محور فرهنگ است و بر این اساس وظیفه، ایجاد ساختارهای مناسب برای پویایی فعالیت هنرمندان و بروز خلاقیت‌های هنری آنان است.
گالری آبگینه توسعه می‌یابد
وی در همین زمینه به توسعه ۵۰درصدی نگارخانه آبگینه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس طرحی پیشنهادی، با هدف افزایش فضای نمایش آثار هنری به ظرفیت این نگارخانه افزوده خواهد شد .
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه کسب درآمد از این مجموعه‌های هنری به‌هیچ عنوان در دستور کار نیست، گفت: این نگارخانه‌ها متعلق به شهروندان است و برای آنان ساخته شده است و حتی شهرداری باید فراتر از این‌ها، تمامی زیرساخت‌ها را برای تشویق بیشتر هنرمندان به کار گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این بازدید، با بیان اینکه سازمان فرهنگی توسعه‌دهنده خدمات حوزه‌های هنری است، گفت: با توجه به صبغه کلان‌شهر شیراز ازمنظر پرورش هنرمندان گران‌مایه، توسعه امکان حمایت از فرهنگ‌وران در زمره اهداف اصلی این سازمان به شمار می‌رود. 
گالری‌های شهرداری شیراز بازگشایی خواهند شد
دکتر مرتضی جعفری افزود: با شیوع ویروس کرونا، بیش از چهار ماه وقفه در عرصه فعالیت‌ گالری‌های مهم شهرداری شیراز از جمله گالری باغ‌ملی و نیز آبگینه رخ داد که درحال حاضر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش آسیب‌های معنوی و مادی هنرمندان به‌منظور بازگشایی مجدد آن‌ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد. 
وی با اشاره به راه‌اندازی واحد عمران در سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، بیان داشت: در راستای افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به منظور تولید آثار فاخر با حمایت شهرداری شیراز، پنج پروژه آمفی تئاتر روباز در مقیاس بزرگ، تالار مرکزی شهر، مرکز تعزیه، برای شیراز موزه تاریخ یا موزه مرکزی شیراز، مرکز آرشیو اسناد ملی هنر طراحی خواهد شد که به توان فرهنگی شهر می‌افزاید. 
به گفته معاون فرهنگی شهردار شیراز رویکرد توسعه زیرساختی سبب به‌روز رسانی کیفی مجموعه‌های شهرداری و افزایش کیفیت خدمات به شهروندان خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز