چگونه می توانیم خشم خود را مدیریت کنیم؟

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۲:۳۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۸۳۵۴
چگونه می توانیم خشم خود را مدیریت کنیم؟
خشم، احساسی است که به صورت جسمانی و هیجانی بروز پیدا می کند. به عبارتی نسبت به شرایطی است که فرد دچار مشکلاتی از جمله ناکامی می شود، خشم می تواند از یک احساس خفیف شروع شده تا یک احساس شدید عصبانیت ادامه یابد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،علت خشم چیست و چه چیزی سبب خشم می شود؟ محیط اطراف فرد، استرس، مسایل مالی، سوء استفاده، موقعیت خانوادگی یا اجتماعی ضعیف و نیازمندی های طاقت فرسا در انرژی و زمان، می توانند همگی در شکل دهی عصبانیت دخیل باشند.
نشانه های خشم عبارتند از تنگی نفس یا تپش نامنظم قلب، بالا رفتن فشارخون، سردرد، فشار در سر یا حفره های سینوس، احساس خستگی، برافروختگی چهره.
راه های مقابله با خشم:
§ تنفس عمیق: یکی از دلایلی که باعث عصبانیت در افراد می ‌شود، ریتم تنفس است. توصیه می شود زمانی که عصبانی هستیم نفس عمیق بکشیم.
§ نوشتن را آغاز کنیم: نوشتن در زمان عصبانیت و خشم، به ایجاد آرامش کمک می کند و می‌ تواند در کنترل و غلبه بر عصبانیت و خشم نیز موثر باشد.
§ آب بنوشیم: آب نوشیدن به رفع عصبانیت کمک می‌ کند و باعث می ‌شود به مغز اکسیژن برسد.
§ دوش بگیریم: دوش گرفتن یکی از تکنیک‌ های غلبه بر خشم است. رسیدن آب به بدن در زمان عصبانیت باعث شل شدن عضلات بدن شده و افراد را به آرامش می ‌رساند.
§ راه برویم تا آرام شویم: قدم زدن بهتر است همراه با حرف زدن، آن هم به آرامی باشد. بهتر است خود سعی در آرام کردن خود داشته باشیم. اگر نشسته‌ ایم بلند شویم و راه برویم.
§ مثبت فکر کنیم: در زمان عصبانیت جنبه‌ های مثبت اتفاق را در نظر بگیریم و به مسایل خوب فکر کنیم. در مورد موضوعی که باعث خشم ما شده فکر نکنیم، در عوض به چیزهای خوب و مثبت بیندیشیم.
§ برای آرام شدن با فردی صحبت کنیم: سعی کنیم در زندگی فردی را داشته باشیم که بتوانیم به او اعتماد کرده و با او درد دل کنیم. در مواقعی که عصبانی هستیم بهتر است با او بیرون برویم و صحبت کنیم، زیرا این کار به غلبه بر عصبانیت کمک می‌ کند. اگر فرد قابل اعتمادی نداریم از روانشناس کمک بگیریم.
§ انرژی منفی را از خود دور کنیم: زمانی که عصبانی هستیم بهتر است با پرداختن به فعالیت‌ های جسمی یا خلاق، انرژی ‌های منفی را از خود دور کنیم.
§ ورزش کنیم: انجام فعالیت ورزشی باعث می ‌شود فکر انسان از مساله ‌ای که باعث عصبانیت شده، دور شود. همچنین فعالیت جسمی کمک می‌ کند که عصبانیت انسان دوره کوتاه‌ تری داشته باشد. فراموش نکنیم که با افزایش توان جسمی، قدرت انسان نیز برای غلبه بر عصبانیت بیشتر می‌ شود.
§ آرامش خود را حفظ کنیم: بهتر است به محض اینکه احساس کردیم خشم سراسر وجود ما را در بر می گیرد، خود را آرام کنیم.
§ از چیزی که باعث عصبانیتمان می‌شود دوری کنیم: فراموش نکنیم تصمیمات ما در زمان عصبانیت می ‌تواند به گونه ‌ای باشد که بعد از آن پشیمان شویم. عصبانیت می ‌تواند باعث شود تا در لحظه اتفاقاتی بیافتد که یک عمر پشیمانی را به همراه داشته باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز