بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی درودزن

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۳:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۵۵۰۹
بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی درودزن
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی خوشه پرور واقع در جاده درودزن به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، علیرضا خواجه با اشاره به فراهم بودن زیرساخت برای ورود بخش خصوصی به تولید انرژی برق، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت نیرو، استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ، بادی ،آبی وبیوگاز  به عنوان انرژی‌ها تجدیدپذیر است.
وی بیان نمود تاکنون 6 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت11مگاوات در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز و با همراهی بخش خصوصی احداث و به بهره برداری رسیده است همچنین درزمینه نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکین نیز تعداد200 نیروگاه با ظرفیت 1600 کیلووات به بهره برداری رسیده و 100 نیروگاه دیگر نیز در مراحل پایانی بوده که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با هدف ایجاد اشتغال وکارآفرینی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح برکت آفتاب با همکاری آن کمیته اجرا شده است در این راستا مددجویان واجد شرایط با اخذ تسهیلات بانکی میتوانند نسبت به نصب سامانه خورشیدی برپشت بام منازل خود اقدام نموده  ودرآمد حاصل از تولید وتزریق برق به شبکه به حساب آنها واریز میشود.
خواجه با اشاره به حمایت شرکت توزیع نیروی برق شیراز از سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث نیروگاههای خورشیدی، گفت: براساس دستورالعملهای موجود، برق تولید شده در نیروگاههای خورشیدی به صورت تضمینی از طریق سازمان انرژیهای تجدیدپذیر وبهره وری انرژی برق خریداری می شود.
وی  همچنین یادآور شد: نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی واقع در جاده درودزن، بعد از انجام آزمایشهای لازم، تنظیم و تست نجهیزات و رله های حفاظتی، به شبکه توزیع متصل و به بهره برداری رسید.
 مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: این نیروگاه از طریق خط 403 ایستگاه فوق توزیع مجتمع گوشت مرودشت برق تولیدی خود را به شبکه تزریق میکند.
 علیرضا خواجه با اشاره به نقش تاثیرگذار انرژیهای تجدیدپذیر درکاهش گازهای گلخانه ای ، کاهش تلفات ،اصلاح ولتاژ شبکه و پدافند غیر عامل اعلام نمود شرکت توزیع نیروی برق شیراز با سرمایه گذاری درخصوص نیروگاههای تجدیدپذیر استقبال می نماید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز