معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس:

توسعه فعالیت‌های فرهنگی سرمایه را به صنعت گردشگری هدایت می‌کند

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۰۸:۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۹۹۳۴
توسعه فعالیت‌های فرهنگی سرمایه را به صنعت گردشگری هدایت می‌کند
معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس توجه به رویکردهای فرهنگی را عاملی مهم برای هدایت سرمایه به صنعت گردشگری برشمرد و گفت:به‌منظور ایجاد زیرساخت‌ها و ارتقای تاسیسات گردشگری در بعد کمّی و کیفی می‌توان با ارائه برنامه‌های فرهنگی سرمایه‌های شایان‌توجهی را به صنعت گردشگری وارد کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سه شهر شیراز، اصفهان و یزد طرح "طلایه‌داران گردشگری ایران" را در سطح سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ امضا کردند. 
تولید اشتراکی محصولات گردشگری، تهیه کتابچه‌ها و بروشورهایی با زبان‌های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، چینی و فرانسوی و ارائه آن‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و تولید آلبوم‌های عکس مشترک و همچنین معرفی میراث ملموس و ناملموس هر سه شهر از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
سیدعلی‌نقی طبیب لقمانی، یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران،درباره تشکیل دبیرخانه مثلث طلایی گردشگری ایران در فارس گفت:‌ اجرای مفاد تفاهم‌نامه گسترش و تقویت حوزه‌های مرتبط با گردشگری بین شهرهای اصفهان، یزد و شیراز، توجه به وجه مشترک گردشگری فرهنگی و تاریخی با هدف رونق گردشگری و همچنین اعتلای فرهنگ و هویت این سه استان، در تفاهم نامه ایجاد مثلث گردشگری پیگیری می‌شود. 
معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی و تاریخی این سه شهر گردشگرپذیر به یکدیگر و همچنین به سایر استان‌ها و گردشگران خارجی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: بدین‌منظور از ارتباطات و تبادلات گردشگری، آموزش و پژوهش بین دستگاهی در دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر شخصیت‌های حقیقی و فعال مرتبط در سطح کشور به ویژه در این سه شهر، بهره خواهیم گرفت. 
شناسایی ظرفیت‌های انسانی در مثلث گردشگری برنامه‌های فرهنگی را هدفمند می‌کند 
لقمانی با تاکید بر نقش منابع انسانی در این روند، بیان کرد: شناسایی منابع انسانی و ظرفیت‌های موجود در این زمینه می‌تواند در گسترش هدفمند برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌منظور شناسایی هرچه بیشتر مفاخر تاریخی، علمی و فرهنگی هر سه شهر در سطح استانی، ملی و بین‌المللی موثر باشد.
معاون استاندار فارس افزود: بهره‌گیری از ظرفیت اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های معتبر و فضای مجازی در راستای ارائه تولیدات محتوایی برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای مشترک سه شهر هدف با موضوعات مختلف گردشگری نظیر معرفی بناها، سبک زندگی، آداب و رسوم، محصولات هنری و صنایع دستی می تواند علاوه بر جذب سرمایه به جذب گردشگر نیز کمک کند.
طبیب‌لقمانی در ادامه برگزاری سمپوزیوم طلایه‌داران گردشگری ایران و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی و برگزاری جشنواره‌های تولیدات رسانه‌ای مشترک را از برنامه‌های مشترک این سه شهر معرفی کرد. 
او اظهار داشت: شرایط جاری حاکم بر کشور امکان برنامه‌ریزی‌های مربوط به جذب گردشگر را محدود کرده است؛ اما در وضعیت کنونی فرصتی برای بهره‌گیری از ظرفیت منابع انسانی و فکری فعالان صنعت گردشگری به ویژه با همکاری بخش خصوصی فراهم است و می‌توان با استفاده از این امکان در زمینه تولیدات محتوایی و برگزاری ویژه برنامه ‌های ملی و شرکت در رویدادها گامی رو به جلو برداشت.
مجمع مشورتی صنعت گردشگری استان فارس راهکاری برای بهره‌گیری از خرد جمعی
طبیب‌لقمانی همچنین از تشکیل مجمع مشورتی صنعت گردشگری استان فارس باعنوان راهکاری برای بهره‌گیری از خرد جمعی یاد کرد و گفت: از افراد صاحب‌نظر و تاثیرگذار صنعت گردشگری دعوت خواهیم کرد تا از ظرفیت فکری، اعتباری و ارتباطی آن‌ها استفاده کنیم. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز