رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

افزایش مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۲:۰۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۵۷۶۲
افزایش مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با هشدار به هم استانی ها در خصوص رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، از افزایش مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با اعلام این خبر گفت: افزایش قابل توجه مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان، نشان از افزایش سرعت ابتلا به این بیماری و انتقال آن در بین افراد جامعه است.
او با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید۱۹ و ورود ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان، افزود: بی توجهی ها و سهل انگاری ها در برابر کروناویروس، یک تهدید جدی بوده و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش ورودی بیماران به بیمارستان های استان خبر داد و اظهار کرد: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و افزایش موارد بستری در بیمارستان های استان، بحرانی دوباره را به همراه دارد و برای دستیابی به وضعیتی مناسب در استان، به همکاری و مشارکت کامل مردم در این زمینه نیاز داریم.
دکتر لطفی یادآور شد: شدت سرایت پذیری و بیماری زایی ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی بسیار بالا است و باید نسبت به رعایت دستورات بهداشتی بیشتر احساس مسوولیت کرد.
او همچنین در این نشست از کارکنان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تمامی واحدهای زیر مجموعه دانشگاه به پاس تلاش شبانه روزی در جبهه سلامت علیه کروناویروس تقدیر کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن بیماران طی روز گذشته تاکنون، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز