مهمترین رویدادهای لامرد در سال ۹۹

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۸:۳۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۵۵۰۱
مهمترین رویدادهای لامرد در سال ۹۹
اگر شما به هر دلیلی داغ ترین اخبار شهرستان های لامرد و مهر در سال ۹۹ را از دست داده اید شما را دعوت به خواندن این مطلب ده دقیقه ای می‌کنیم.
خبرنگار برنا  در شهرستان لامرد به منظور دستیابی به این مهم سعی کرده است مطلبی جامع از داغ ترین رخ دادهای سال ۹۹ لامرد و مهر تهیه کند.
سهمیه سال
سید محسن علوی نماینده سابق مردم شهرستانهای لامرد و مهر در صفحه اینستاگرام خود از اعلام سهم دو شهرستان‌ از عوارض آلایندگی عسلویه پرده برداشت؛ وی با اشاره به رای دیوان عدالت اداری سهم شهرستان‌های لامرد و مهر را هر کدام ۱۱,۹ درصد از منطقه عسلویه عنوان نمود. این سهمیه هنگفت تا به امروز به لامرد و مهر نرسیده است.
وعده سر خرمن سال
کرونا ویروس در موقعیتی یک روستا در بخش اسیر شهرستان مهر را محاصره کرد که هنوز زمزمه نفوذ آن به جنوب کشور قدرت نگرفته بود؛ رییس شورای اسلامی این روستا در اظهاراتی شنیدنی از وعده سر خرمن مسئولان برای کمک به این مردم خبر داد و گفت: با وجود هیچگونه امکانات دارویی، بهداشتی و غذایی از قبیل شیرخشک، ماسک، دستکش و حتی مواد ضدعفونی کننده تصمیم به قرنطینه کامل روستا گرفته اند!
حادثه سال
سیل سومین روز سال ۹۹ با بارندگی ۴۵ دقیقه ای اما ۱۰۰ میلی متری، در منطقه گله دار 5 قربانی به جا گذاشت؛ اجساد سیل زدگان پس از 3 روز کاوش پیدا شد؛ این سیل به تاسیسات برق و آبفای این شهر به ترتیب ۹۴۵ میلیون و ۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
طلایه داران خدمت سال 
خیرین، نیروهای جهادی و بسیجی شهرستان های لامرد ومهر، با کمک به صدها نیازمند منطقه اعم از ارائه خدمات رایگان، ساخت منازل، خرید تجهیزات پزشکی و درمانی، تخصیص جهیزیه به زوجین، آزادسازی ده ها زندانی، بسته های کمک معیشتی، توزیع غذا بین ایتام و نیازمندان و ... طلایه داران خدمت در سال ۹۹ بودند‌.
تذکر سال 
تذکر دکتر سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر به برخی از مسئولین این دو شهرستان در راستای افتتاح پروژه های نیم تمام  از چالش برانگیزترین نطق های سال ۹۹ لامرد و مهر بود.
ابر پروژه سال
فاز  اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با چشم انداز ظرفیت تولید ۱۲۰ تن در روز و ۳۰۰ هزار تن تولید شمس آلومینیوم در سال از ابر پروژه های لامرد و مهر بود؛ این غول تولید تا ماه ها پس از افتتاح شائبه افتتاح نمایشی را یدک می‌کشید و هم اکنون صادرات شمش های آلومینیوم آن به وضوح قابل مشاهده است.
دغدغه سال
کمیاب و گران شدن سیمان و اقلام غذایی، از قبیل روغن، مرغ، برنج، آرد و شکر همچنین ماسک و دستکش در اوایل شیوع کرونا، از جمله دغدغه‌های اساسی خانواده های لامردی و مهری در این بلبشو اقتصادی و سیاسی کشور بود.
مقتدر سال
سید محمدباقر حقایقی دادستان شهرستان مهر از جمله مسئولین مقتدر سال ۹۹ در حرف و عمل بود؛ وی ده ها فرد حقیقی و حقوقی را به دلیل تهدید علیه امنیت عمومی به مراکز قضایی ارجاع داد، از اقدامات اخیر وی تعطیلی ۸ واحد تولیدی شن و ماسه در شهرستان مهر به علت افزایش قیمت بود.
آش شور سال
آش استخدام های فله ای، بدون ضابطه و همراه با زد و بند و لابی‌گری در جای جای لامرد و مهر مدت هاست آه از نهاد جوانان منطقه درآورده است! یافته ها بیانگر این است که تا به امروز کسی نتوانسته است مانع این استخدام های خویشاوندی شود!
تلخ سال
ابراهیم میر، رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در جمع خبرنگاران به علت سکته قلبی درگذشت؛ ابراهیم میر در آخرین سخنان خود، همنشینی با خبرنگاران را آرزوی دیرینه خود عنوان کرده بود‌.
گرانترین مصوبه سال
تصویب شهرک 54 هزار نفری تابناک به منظور کنترل قیمت نجومی مسکن و زمین، اشتغال زایی جوانان، پذیرش جمعیت مهاجر از بنادر به لامرد پس از راه اندازی آزاد راه لامرد_پارسیان، تحقق مصوبات مختلف هیأت دولت در خصوص سرریز عسلویه در حوزه های مختلف خدماتی، پشتیبانی‌ و صنایع تکمیلی در منطقه و پشتیبانی لامرد از عسلویه در این خصوص و .... از جمله طرح های مهم مسکن در لامرد و مهر بود.
ارتقاء سال
ارتقاء دهستان خیرگو فاقد زیر ساختهای لازم علامرودشت به بخش از جمله موارد ارتقائی لامرد و مهر بود.
شهید سلامت سال
دکتر علی کشتکار اولین شهید سلامت منطقه‌ لامرد و مهر بود، وی سنگر خدمت را به شوق وصال محبوبش وداع گفت؛ شهید کشتکار 21 سال طبابت عاشقانه را در کارنامه خود داشت.
بودجه سال 
با پیگیری های نماینده لامرد و مهر ۱۰۰۰ میلیارد ریال بطور اختصاصی جهت توسعه زیر ساخت های لامرد و مهر به این دو شهرستان اختصاص یافت؛ تا مدت ها گمان میشد این بودجه از عوارض آلایندگی ها به لامرد و مهر اختصاص یافته است.این بودجه پر سر و صدا تا به امروز اثراتش در منطقه قابل مشاهده نبوده است.
مطالبه گر سال
ائمه جمعه شهرستان های لامرد و مهر بارها با تذکر به مسئولین دستگاه های مختلف از برخورد جدی شان با مفسیدن خبر دادند؛ حجت الاسلام حسین زاده در اظهاراتی جالب بیان کرد: اهمیت تربیت فرزندان مسئولان مهم است؛ مسئولان کشور باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز