معاون استانداری فارس:

آمار بستری و مثبت بودن تست کرونا در استان رو به افزایش است

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۱۴:۴۸:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۶۰۳۲
آمار بستری و مثبت بودن تست کرونا در استان رو به افزایش است
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:آمار بستری و مثبت بودن تست ها در استان رو به افزایش است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه در چارچوب مصوبات ستاد ملی و با دستور استاندار تدابیر و تمهیدات خوبی در راستای مدیریت بیماری کرونا در نوروز امسال اتخاذ شده است  به موضوع سفرهای نوروزی پرداخت و عنوان کرد: در سال گذشته مردم از سفر در ایام نوروز منع شده اند از این رو  امسال اجازه انجام سفر در ستاد ملی تصویب شد که بر اساس این مصوبه سفرها هوشمند و مدیریت شده است.
وی بیان کرد:  بر اساس مصوبات ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور و با حضور نمایندگان قوای سه گانه و برخی از اعضای هیئت دولت، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ،صدا و سیما و... صرفا ورود به شهرهای  قرمز و نارنجی  و خروج از این شهرها ممنوع  است.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه ورود به شهرهای زرد و آبی و خروج از این شهرها بدون مانع است،خاطرنشان کرد: بر این اساس ورود  به شهرهای شیراز، مشهد و  اصفهان که قبلاً به عنوان شهر زرد مسافرپذیر اعلام  شده و ممنوعیت ورود مسافر داشتند  بلامانع دانسته شده است.
 جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: همه زمینه‌های اسکان مسافرین در استان قطع شده  هیچ گونه برنامه ریزی برای اسکان و اقامت آنها  جز در هتل ها و هتل آپارتمان ها و مراکز بومگردی انجام نشده است. 
وی در ادامه افزود:  مسافرین حق استفاده از چادر و یا اسکان در مدارس، مهمانسرا های دولتی و کمپ ها را ندارند.
قاسم پور با تاکید بر اینکه خودروهای شخصی از شهرهای قرمز مانند شهرهای استان خوزستان گچساران و غیره  اجازه ورود به فارس را  ندارند،عنوان کرد: ورود این خودرو ها در مبادی ورودی استان  کنترل  و ضمن اعمال جریمه برای متخلفین، این خودروها  برگشت داده می‌شوند.
 معاون استاندار فارس از تدابیر و کنترلهای سختگیرانه تر و بیشتری اعم از ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی، محدودیت در فعالیت اصناف، ممنوعیت رفت و آمد شبانه خودروهای پلاک شخصی و ممنوعیت ورود و خروج در شهرهای نارنجی و قرمز استان مانند زرین دشت، داراب، مرودشت و ارسنجان خبر داد.
وی افزود: همه فرمانداران استان و بهداشت و درمان و اعضا ستادهای شهرستانی مکلف به پیشگیری از شکل گیری هر نوع تجمع اعم از مجالس ختم و عروسی و مراسم های فرهنگی، آیینی، مذهبی و ... هستند.
قاسم‌پور با بیان اینکه  آمار بستری و درصد مثبت شدن تست ها در استان رو به افزایش است ،افزود:  با توجه به شرایط نوروزی و گسترش ویروس جهش یافته کرونا  مردم با رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی از سلامت خود و هم استانی ها مراقبت کنند.
قاسم‌پور همچنین از متوقف کردن و اعمال قانون در خصوص خودروهای حامل افراد کرونا مثبت خبر داد.
وی بیان کرد: نظارت بر  بخش‌های مختلف گردشگری حمل و نقل، اصناف و بازار تشدید شده است.
معاون استاندار فارس تاکید کرد:  مسافرین با تغییر رنگ شهرها به قرمز و نارنجی  ۷۲ ساعت مهلت دارند آن شهرستان‌ها را ترک کند.
وی افزود:  محدودیت‌ها متناسب با رنگ بندی هر شهر در بخش‌های مختلف تردد خودرویی، صنفی، آموزش فرهنگی و اجتماعی و اداری در حال اجرا است.
قاسم‌پور درباره ممنوعیت رفت و آمد شبانه نیز گفت: این محدودیت  در همه شهرها با هر نوع رنگ بندی  از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد اعمال می شود.
جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا ابراز امیدواری کرد: مردم با فرهنگ استان فارس همچون سال گذشته در سیزدهم فروردین ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی از ایجاد دورهمی های خانوادگی و شلوغی شهرها جلوگیری خواهند کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز