جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

وضعیت کرونا درشیراز قرمز شد/تشدید محدودیت ها به مدت ۱۰ روز

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۹:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۳۱۶۰
وضعیت کرونا  درشیراز قرمز شد/تشدید محدودیت ها به مدت ۱۰ روز
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا و افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها، وضعیت شیراز به لحاظ شیوع کروناویروس قرمز شده است و درهمین راستا محدودیت‌ها متناسب با این شرایط به مدت ۱۰ روز اعمال می شود.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور در جمع خبرنگاران اظهارداشت:محدودیت‌های مربوط به شرایط قرمز کرونایی از فردا ۱۶ تیر در شیراز مجددا آغاز می‌شود و تا ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت،.
وی افزود:  در این شرایط تنها صنوف گروه یک، مجاز به فعالیت هستند وتردد خودرویی  شدیدتر از قبل ، رصد می شود.
معاون استانداری فارس درادامه از تعطیلی تجمعات و برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی و مذهبی درشهر شیراز خبر داد و ابراز داشت: تمام  برنامه‌ها در فضای باز و بسته تعطیل خواهد بود.
 قاسم پور در خصوص وضعیت کاری ادارات نیز عنوان کرد: دورکاری ادارات متناسب با رنگ‌بندی هر شهر اعمال می‌شود که در شیراز به دلیل وضعیت قرمز دو سوم نیروها باید دورکار باشند و هر دستگاه تنها با ۳۰ درصد ظرفیت به صورت حضوری فعالیت کند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  تاکید کرد: اکیپ‌های نظارت و بازرسی به صورت جدی‌تر از فردا اعزام می شوند و با متخلفان و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه برخورد با مشاغل و اصناف شامل پلمپ دو هفته‌ای و جریمه‌ است، اضافه کرد: تاکنون در فارس شاهد همکاری خوب صاحبان صنوف مختلف بوده‌ایم و اصناف در ۱۷ ماه گذشته  علیرغم همه مشکلات،هنگام با  برنامه های ستاد کرونا فعالیت کرده اند.
معاون استانداری فارس خاطر نشان کرد: در صورت تداوم شرایط شیوع کرونا در شیراز، فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و مترو نیز محدود یا متوقف خواهد شد.
 لازم به ذکر است: شهرستان های  شیراز، زرقان، جهرم، قیر و کارزین، خنج، لامرد، گراش، لارستان، زرین دشت، داراب، کوار، کازرون، خفر و کوه چنار ۱۴ شهرستان قرمز استان فارس هستند.
شهرستان های : مهر، فیروزآباد، ارسنجان، استهبان، نی ریز، پاسارگاد، مرودشت، سپیدان، اقلید، آباده، ممسنی، فیروزآباد، بیضا و بختگان نیز ۱۴ شهرستان نارنجی هستند
شهرستان های:  فسا، خرامه، سروستان، بوانات، خرم بید، رستم، فراشبند و سرچهان نیز هشت شهرستان دارای وضعیت زرد در استان فارس هستند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز