رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تزریق واکسن علیه کرونا در سطح استان فارس، مهمترین دغدغه مسوولان دانشگاه است

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۱۳:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۲۲۸۸۸۹
تزریق واکسن علیه کرونا در سطح استان فارس، مهمترین دغدغه مسوولان دانشگاه است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و نود و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، تاکید کرد: تزریق واکسن علیه کرونا در سطح استان، مهمترین دغدغه مسوولان دانشگاه است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با قدردانی از تلاش بهورزان و مراقبان سلامت به ویژه در بحران کرونا، روز بهورز را گرامی داشته و از آنان به عنوان بازوی پُرتوان مجموعه سلامت یاد کرد که در سراسر استان به ارایه خدمات سلامت به مردم می پردازند.
او با تاکید بر اینکه تزریق واکسن علیه کرونا در سطح استان، مهمترین دغدغه مسوولان دانشگاه است، اعلام کرد: با برگزاری نشست های متعدد و برنامه ریزی های انجام شده، از تمام ظرفیت های استان برای انجام واکسیناسیون عمومی به صورت گسترده استفاده می شود.
بررسی امکان استفاده از مشارکت داوطلبان سلامت شامل دانشجویان رشته های مختلف بهداشت و درمان در انجام واکسیناسیون و ظرفیت بخش های خصوصی استان، از دیگر موضوعات این نشست بود که با تاکید رییس دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.
دکتر لطفی با تاکید بر اینکه لازم است در کنار تلاش های مجموعه سلامت برای تسریع در امر واکسیناسیون، مشارکت عمومی نیز در این زمینه تقویت شود؛ از عموم مردم استان خواست تا طبق پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون اعلام شده در پیامک مراجعه کنند.
او دو عامل مهم پایبندی به قرنطینه صحیح خانگی و واکسیناسیون را در کاهش میزان ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در فارس، بسیار تاثیرگذار دانست و اعلام کرد: با برگزاری نشست های متعدد و برنامه ریزی های انجام شده، از تمام ظرفیت های استان برای انجام واکسیناسیون عمومی به صورت گسترده استفاده می شود.
توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مردم استان برای پیشگیری از مواجهه با عواقب خطرناک این بیماری رعایت جدی تر اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی بود.
دکتر لطفی در ادامه نشست امروز ضمن بررسی روند ابتلا در شهرهای مختلف استان، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس و آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا، وضعیت سلامت بیماران بستری و روند خدمت رسانی به آنان در بخش های عادی و ویژه، آمار بیماران بهبودیافته، علت های فوت آخرین جان باختگان طی روزهای پایانی هفته گذشته و آخرین اقدامات انجام شده در زمینه مهار کرونا در استان پرداخت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز