معاون رئیس جمهوری درامور زنان وخانواده:

۳۰ میلیارد ریال به ورزش بانوان فارس اختصاص یافت

۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۱۶:۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۶۷۱۹
۳۰ میلیارد ریال به ورزش بانوان فارس اختصاص یافت
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده که در قالب سفر استانی به فارس آمده در جمع بانوان ورزشکار گفت:‌در این سفر ۳۰ میلیارد ریال به ورزش بانوان اختصاص داده شده است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، انسیه خزعلی پنجشنبه پس از بازدید از مجموعه ورزشی حجاب شیراز در جلسه‌ای با حضور بانوان ورزشکار و مدال آور استان فارس اظهار کرد: علاوه برآن ۱۰ میلیارد ریال از وزارت نیرو برای مجموعه ورزشی حجاب و ۱۰ میلیارد ریال هم از وزارت نفت برای پارک بانوان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم هم ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی در قسمت بانوان را فعال‌تر کنیم‌.
وی ادامه داد:مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس قول داده که خانه ورزش روستایی ویژه بانوان در این استان راه اندازی شود.در زمینه تامین تجهیزات و وسایل ورزشی نیز حتما ورزشکاران را مورد حمایت قرار خواهیم دادو درصدد هستیم که تجهیزات مربوط به باشگاه‌های ورزشی بانوان را پیگیری کنیم. بیمه و استخدام ورزشکاران
خزعلی در زمینه بیمه ورزشکاران گفت:بیمه مطالبه به حقی است که از سوی هنرمندان و ورزشکاران مطرح می‌شود اما درحال حاضر دولت با کسری بودجه مواجه است و امکان تعهد جدید وجود ندارد، بدون شک اگر وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود بیمه ورزشکاران در دستور کار دولت قرار می گیرد. تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که بحث قوانین مربوط به استخدام ورزشکاران را پیگیری کنیم. اختلاس و اخلاق
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم نسبت به فساد و اختلاس در ورزش چیست، گفت: اساس دولت مردمی مبارزه با اختلاس و فساد است و مردم باید گوش و چشم دولت باشند. خوشبختانه هر جا که بانوان بودند مسئله اختلاس کمرنگ بوده است و پاکدستی بانوان در کار و عمل کاملا دیده شده است.
وی ضمن تشکر از مسئولان استان فارس که در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بانوان این استان تلاش می کنند، گفت: ورزش باید همراه با فرهنگ و اخلاق باشد و اخلاق یکی از مسائل جدی در امور ورزشی است که بخشی از این ورزش هم در سلامت بدن، نشاط تندرستی انرژی و انتقال انرژی های مثبت نمود پیدا می کند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: از قهرمانانی که در مسابقات پارالمپیک شرکت کردند سپاسگزارم که با کسب موفقیت در این رقابت‌ها نشان دادند هم می توان مدال آورد و هم می توان در مسابقات بین المللی و در شرایطی که برخی موارد را  نمی پسندند بسیاری از چارچوب ها و کلیشه ها را از بین برد و با حجاب و عفاف الگوی جدیدی ارائه داد. ا
خزعلی همچنین در دیدار با بانوان نخبه، استادان دانشگاه و نماینده تشکل‌های غیردولتی، اظهار کرد: علم موجب قدرتمندی و قوت است،  اساس انجام هر کاری، علم و تحقیق است. علم مقدس است و باعث روشنایی، شناخت،بینایی و  استقامت در مسیر است به شرط آنکه علم  با تقوا همراه و به عمل تبدیل شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، اضافه کرد: مشکلات و مسائل بانوان نخبه استان فارس حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت. البته برخی از این مشکلات پیگیری شده و منتظر هستیم که به نتیجه برسیم. 
وی با اشاره به مشکلات شغلی زنان عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: زنان عضو هیات علمی دانشگاه مانند بسیاری دیگر از زنان غیر دانشگاهی با مشکلاتی مواجه هستند که می تواند بر سطوح عاطفی،  و عملکرد آنها تاثیر بگذارد. ما اخیرا مراجعاتی از سوی اعضای هیأت علمی داشتیم که خواستار رفع مشکلاتشان در زمان فرزند آوری شدند.
خزعلی ادامه داد: نامه ای به وزیر نوشته شده و درخواست کردیم که برای فرزندآوری استادان تا دو سال ماندگاری سنوات داشته باشیم  تا بتوانند به وظایف دیگری که دارند رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه مسئولیت ها باید نوع حکم و قانون را تحت تأثیر قرار بدهد، گفت: باید عدالت برای اعضای هیأت علمی جوانی که در سن باروری هستند و می خواهند جنبه دیگری از زندگی آنها دیده شود برقرار شود. عدم برقراری عدالت باعث می شود که زندگی بانوان به تجرد و یا فرزنددار نشدن منتهی شود که این موارد باید مورد توجه قانون گذاران و برنامه ریزان قرار بگیرد.
خزعلی گفت:‌ حمایت ها و  پشتیبانی های درخواست شده از طرح ها و برنامه ها مدنظر قرار می‌گیرد، وحمایت مادی و معنوی از دانشگاه فرهنگیان و حمایت از همسران شهدا قطعا در دستور کار دولت قرار دارد.
وی ادامه داد:‌ بحث تبدیل وضعیت استخدام فرزندان شهدا را از مسیر قانونی پیگیری می کنیم.بدون تردید خانواده شهدا نیاز به تغذیه روحی و معنوی دارند. مسئله مادی و تأمین روال عادی زندگی خانواده های شهدا هم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. 
وی ابراز کرد: جای بسی خوشحالی است که بانوان فعال و توانمندی در استان فارس مشغول به فعالیت در حوزه های مختلف هستند،‌ هرچند  بانوان فارس در حوزه سمن ها و اشتغال در آمار پایین به نظر می رسند  اما در بخش صنایع دستی شاهد حضور پررنگ بانوان فارس هستیم و بیش از هشتاد درصد از مدیریت و اشتغال در این حوزه بر عهده بانوان این استان است. امیدواریم شاهد این اتفاق خوب در بخش بازاریابی و صادرات هم باشیم‌.
این مقام مسئول گفت:‌ بحث فرهنگی مرتبط با مسائل مربوط به دختران دانشجو، افزایش انگیزه مادری و همسری، وضعیت آموزش و پرورش و تلاش برای کاهش آسیب‌های جامعه اهمیت بسیاری دارد که در کوتاه مدت قابل حل نیست اما باید همت کنیم تا این مشکلات را به حداقل برسانیم.
خزعلی ادامه داد: اگر وعده ای برای رفع کامل این آسیب ها داده می‌شود وعده هایی غیر قابل تحقق است. این آسیب ها یک شبه رفع نمی شود اما باید به منظور کاهش این آسیب‌ها در مرحله نخست برای متوقف کردن و جلوگیری از رشد آنها گام برداریم. اگر بتوانیم سالانه چند درصد کاهش آسیب هارا در جامعه شاهد باشیم کار بزرگی انجام داده ایم.
وی عنوان کرد:  متأسفانه شرایط جامعه، رسانه‌ها، فضای مجازی و مسائل اقتصادی در رشد آسیب‌های جامعه مؤثر هستند اما به دلیل کسری بودجه دولت شاید نتوان به سادگی به برطرف کردن این مشکلات پرداخت. ما باید زیرساخت های اقتصادی قوی و تأمین مالی کافی برای کاهش این آسیب‌ها داشته باشیم.
خزعلی افزود: این حرکت نباید فقط متکی به دولت باشد و باید حرکتی مردمی و فراگیر آغاز شود. ما از توانمندی های مردمی کم بهره می بریم این توانمندی ها جهت دهی و ساماندهی نشده است و یکی از برنامه های معاونت زنان تقویت این توانمندی‌هاست تا بتوانیم با پوشش نیروهای جهادی و کمک سازمانهای مردم نهاد کار مستقل و موثری را پایه گذاری کنیم
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز