دکتر شریفی : ۹ مصدوم حادثه تروریستی شاهچراغ از بیمارستان ترخیص شدند

۱۴۰۱/۰۸/۰۵ - ۱۴:۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۳۹۱۵۱۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، برای شهدای مظلوم این حادثه علو درجات و برای مجروحان و زائران این حادثه آروزی سلامتی کرد و گفت: پس از اعلام حادثه، ستاد بحران دانشگاه وارد عمل شده و با انجام اقدامات لازم، شرایط را برای ارائه سریع خدمات درمانی به مصدمان مهیا شد.
وی با اعلام اینکه حادثه شب گذشته ۲۶ مجروح داشت که ۱۴ مورد از آنان به اتاق عمل رفتند و جراحی شدند، افزود: چهار نفر از مجروحان این حادثه در وضعیت مناسبی قرار ندارند و به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر شریفی اضافه کرد: پس از انجام سریع و به موقع خدمات کادر درمان، تا کنون ۹ نفر از مجروحان نیز با وضعیت عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شدند.
وی ادامه داد: با حضور به موقع اساتید و متخصصان، تجهیزات لازم پزشکی برای انجام اعمال جراحی در اتاق عمل های بیمارستان ها مهیا و به همه گروه های تخصصی پزشکی نظیر جراحی عمومی، جراحی های تخصصی، بیهوشی و طب اورژانس در چهار بیمارستان نمازی، شهید رجایی، مسلمین و شهید بهشتی اعلام آماده باش شد.
این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اینکه نیروهای درمانی مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن در بیمارستان های مشخص شده حاضر شدند، تاکید کرد: سرعت عمل در راه اندازی اتاق عمل ها و انجام سریع عمل های تخصصی و فوق تخصصی موجب شد تا از شدت جراحات و پیشروی حال بد مجروحان جلوگیری شود.
او از همکاری و تلاش اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ و همه گروه‌های پزشکی که از ساعات اولیه وقوع این حادثه تاکنون مجموعه سلامت را در خدمت رسانی به موقع، قدردانی کرد و گفت: علاوه بر کادر بیمارستان های یادشده، دیگر بیمارستان های شیراز نیز در حالت آماده باش بودند تا در صورت نیاز برای همکاری با مجموعه درمان دانشگاه، وارد عمل شوند.
معاون درمان دانشگاه با قدردانی از خدمات ارزنده و تلاش سازمان انتقال خون فارس برای تهیه فراورده های خونی مورد نیاز مجروحان این حادثه، از پیگیری و حضور نزدیک رییس، معاونان و مدیران دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: از شب گذشته تا کنون وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و معاون درمان وزارت بهداشت نیز طی تماس های مکرر، فعالیت های درمانی ارایه شده به مجروحان این حادثه را رصد و پیگیری می کنند.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز