استاندار فارس : با توجه به مشکلات تنش آبی در استان، حقیقتا نگران تابستان ۱۴۰۲ هستیم

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۵:۰۵:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۷۳۱۰
استاندار فارس : با توجه به مشکلات تنش آبی در استان، حقیقتا نگران تابستان ۱۴۰۲ هستیم
استاندار فارس گفت : با توجه به مشکلات تنش آبی در استان، حقیقتا نگران تابستان ۱۴۰۲ هستیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در حاشیه جلسه، بررسی روند اجرایی احداث خط دوم انتقال آب از سد درود زن، ضمن تشکر از شرکت آب منطقه ای استان و آبفای شیراز، مبنی بر تلاش هایی صورت گرفته، برای عبور از بحران کمبود آب تابستان سال جاری، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، حقیقتا نگران تابستان ۱۴۰۲ هستیم.
استاندار فارس با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب، تصریح کرد: افزایش تولید و تامین آب، از طریق سدها، مادامی که بارندگی های کافی وجود نداشته باشد، مشکل آبی استان را از بین نخواهد برد؛ زیرا که در چرخه ای قرار داریم، که یک مرحله از آن بصورت کامل محقق نمی شود.
وی با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر و کاهش نزولات آسمانی، افزود: بهترین و منطقی ترین راهِ گذر از این بحران، مصرف بهینه آب است. در این راستا آبفای شیراز ملزم شده است، تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ با اقدامات لازم و فرهنگ سازی، مصرف آب را حداقل ۱۰درصد نسبت به مدت مشابه آن کاهش دهد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به لزوم تکمیل و بهره برداری از خط دوم انتقال آب، اظهار کرد: با قول مدیر آب منطقه ای استان، عملیات اجرایی این پروژه بصورت ویژه انجام می شود، تا قبل از تابستان ۱۴۰۲ به اتمام برسد.
وی افزود: برای اتمام این طرح، مباحث و مشکلاتی در حوزه های مختلف وجود داشت که در این جلسه، با هم افزایی دستگاه های ذیربط در جهت حل آنها اقدام شد.
استاندار فارس درخصوص تامین منابع مالی و تزریق نقدینگی به این پروژه اظهار داشت: مجموعه مدیریت استان و سازمان های ذیربط تامین مالی این طرح را بصورت ویژه با وزیر محترم نیرو پیگیری می نمایند.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز