شریفی : بیمارستان‌ها و اورژانس فارس در آماده‌باش است

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۶:۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۴۴۸۳۶۳
شریفی : بیمارستان‌ها و اورژانس فارس در آماده‌باش است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که بیمارستان‌ها و مراکز و پایگاه‌های اورژانس در سراسر فارس، با هدف رسیدگی سریع و بدون وقفه به حال مصدومان حوادث احتمالی چهارشنبه پایانی سال، به حالت آماده باش در خواهند آمد.
 به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،مهرداد شریفی دوشنبه ۲۲ اسفند به خبرنگاران گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در شیراز و بیمارستان‌های شهرستان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، آمادگی لازم برای ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال را خواهند داشت.
معاون علوم پزشکی شیراز افزود: تیم‌های پشتیبان و کمیته مدیریت بحران مراکز درمانی نیز با تاکید بر بیمارستان‌های ارایه دهنده خدمات درمانی سوختگی، تروما، چشم پزشکی و اورژانس‌های قلب، در حالت آماده باش قرار دارند.
شریفی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای تامین نیروی تخصصی و کادر درمانی برای افزایش ظرفیت در موارد احتمالی نیز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: سوختگی از ناحیه صورت، چشم، دست و قطع عضو از صدمات رایج طی سال‌های گذشته در شب چهارشنبه آخر سال بوده و متاسفانه مواردی نیز به مرگ مصدوم منجر شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: توصیه اکید به شهروندان به ویژه خانواده‌هایی که دارای فرزندان نوجوان و جوان هستند، پرهیز از برافروختن آتش‌های گسترده، استفاده از مواد محترقه به خصوص مواد آتش‌زای دست‌ساز و ... با هدف پیشگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر، بوده است.
شریفی با بیان اینکه خانواده‌ها طی این ایام باید بیش از پیش مراقب فرزندانشان باشند، به نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال اشاره و اضافه کرد: والدین به ویژه در شب چهارشنبه پایان سال از خروج کودکان و نوجوانان خود از منزل جلوگیری کنند، زیرا حضور آنان در مکان‌هایی که آتش‌بازی و انفجار موادمحترقه شایع است، سلامت افراد را با مخاطره مواجه خواهد کرد.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز