حسینی : دریافت وجه خارج از صندوق بیمارستان ممنوع است

۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ۱۵:۳۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۲۶۹۷
حسینی : دریافت وجه خارج از صندوق بیمارستان ممنوع است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دریافت هرگونه وجه از بیمار یا همراه بیمار، خارج از صندوق و چارچوب مالی بیمارستان‌ها، اکیدا ممنوع و غیرقانونی است.
 به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر سید وحید حسینی در نشست ستاد دانشگاهی نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت با تاکید بر تحقق کامل اهداف ستاد نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت در استان، این امر مهم را نیازمند تلاش بیش از پیش متولیان این حوزه دانست.
حسینی با قدردانی از قانون ‌مدار بودن مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت و جامعه پزشکی و پیراپزشکی فارس، تامین و ارتقای سلامت در جامعه را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: بحران کرونا ثابت کرد که جامعه پزشکی همواره در کنار مردم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پیشرفت‌های حوزه پزشکی ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیشرفت‌های علم پزشکی در ایران بسیار چشمگیر بوده و مجموعه سلامت فارس نیز همگام با این پیشرفت‌ها در حال حرکت بوده و بسیاری از اعمال جراحی و سایر درمان‌های پیشرفته در دنیا از سوی پزشکان توانمند مجموعه سلامت فارس به بیماران ارایه می‌شود.
حسینی با تاکید بر اینکه مراکز پزشکی و پیراپزشکی ملزم به عقد قرارداد با بیمه‌های درمانی پایه هستند، یادآور شد: مردم نباید در پرداخت هزینه‌های درمانی خود با مشکل مواجه باشند و سازمان‌های بیمه گر نیز نسبت به گسترش پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی، اقدامات لازم را انجام دهند.
او با تاکید بر اینکه هر فرد به سهم خود باید در ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه گام بردارد، اضافه کرد: دریافت پول خارج از صندوق بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و نهادهای عمومی ممنوع است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه سلامت، با سامانه تلفنی ۱۹۰ و ۱۸۱۹ تماس بگیرند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گزارشی از عملکرد ستاد دانشگاهی نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت فارس در سال ۱۴۰۱ ارایه کرد.
دکتر مهرداد شریفی با اشاره به اینکه ستاد نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت دانشگاه در سال گذشته، ۱۳۸۵ پرونده در حوزه تعرفه خدمات سلامت را بررسی کرده است، گفت: در راستای بررسی این درخواست ها، بیش از ۷۰ پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
انتهای پیام 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز