افتتاح و کلنگ زنی ۳۷ پروژه شهری با ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار در شیراز

۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - ۱۶:۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۴۷۶۱۰۹
افتتاح و کلنگ زنی ۳۷ پروژه شهری با ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار در شیراز
آیین افتتاح و کلنگ زنی ۳۷ پروژه عمرانی و شهری شیراز با ۲۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار با حضور مدیران شهری و استانی برگزار شد.

به گزارش برنا؛ در هشتمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز که بنا به گفته مسئولان شهری از ۱۲ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده،آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۷ پروژه مختلف با اعتبار ۲۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برگزار شد.

لطف‌الله شیبانی فرماندار شیراز در آیین احداث همزمان ۲۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس شیراز که کلنگ‌ آن در هنرستان شهید ذوالانوار به زمین زده شد، با اشاره به کاربردهای این چمن سازی‌ها، گفت: این موارد در نقاط کم برخوردار اجرایی شود تا کودکان و نوجوانان آن محلات نیز بتوانند از چنین فضاهایی بهره‌مند شوند.

افتتاح و کلنگ زنی ۳۷ پروژه شهری شیراز با ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار

امام‌جمعه گویم نیز در این آیین با تأکید بر خدمات‌رسانی به مردمی که همواره در تمام شرایط از نظام حمایت کردند، اظهار کرد: منطقه گویم به‌عنوان یک دهستان کوچک دیده نمی‌شد، اما امروز شاهد اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در آن هستیم و باید بابت این موضوع شکرگزار بود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدرضا خادم با بیان اینکه اجرای پروژه زیرگذر گویم مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است،افزود: اما از این پیشرفت راضی هستند و امیدواریم زودتر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد، باید این پیشرفت‌ها و خدمات‌رسانی‌ها به اطلاع مردم برسد تا امیدوار باشند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: افتتاح این پروژه، بهانه خوبی برای حضور در منطقه گویم است و امیدوارم نسبت به این منطقه که یکی از دروازه‌های مهم شیراز است، به‌صورت شایسته عمل کنیم.

افتتاح و کلنگ زنی ۳۷ پروژه شهری شیراز با ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار

مهدی طاهری با اشاره به افتتاح آزادراه بیان کرد: با افتتاح آزاد شیراز- اصفهان، این منطقه تحت‌فشار ترافیکی خواهد بود و نیازمند هماهنگی دستگاه‌های حوزه‌های شهری هستیم.

این مقام ارشد پارلمان شهری در کلانشهر شیراز با بیان اینکه در این منطقه شاهد یک خلأ امدادی در منطقه گویم بودیم، تصریح کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه امداد و نجات این مشکل مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: این منطقه باید با توجه به اهمیت آن در اولویت قرار گیرد و شهرداری باید بر اساس برنامه‌ها و ملزومات خود برای این منطقه برنامه‌ریزی کند؛ به‌طور مثال راه‌اندازی گلخانه می‌توانند سبب تحرک در این منطقه شود.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: ظرفیت اصلی شهر شیراز گردشگری آن است و اگر کسی دلسوز شیراز است باید برای توسعه این ظرفیت تلاش کند و زیرساخت‌های لازم را توسعه دهد، توسعه شیراز بر محور گردشگری است.

طاهری با تأکید بر لزوم توسعه گردشگری بیان کرد: شیراز ظرفیت لازم برای تبدیل‌شده به قطب گردشگری ایران را دارد و باید برای رسیدن به این مهم همت کرد.

او خاطرنشان کرد: مردم شیراز مهم‌ترین ظرفیت این شهر هستند که رهبر معظم انقلاب نیز در سفر خود به فارس به این موضوع اشاره کردند، باید خدمات خود را ارایه دهیم تا شرمنده مردم نشویم.

شهردار کلانشهر شیراز نیز با تبریک دهه کرامت گفت: جهش عمرانی باهمت شورای اسلامی شهر و همکاری نیروهای شهرداری به هشتمین ایستگاه خود رسیده است.

محمدحسن اسدی با اشاره به برخی از پروژه‌ها و دسته‌بندی آن‌ها در زیرمجموعه برخی از معاونت‌ها، بیان کرد: امروز نخستین مرحله جهش عمرانی امسال است که در ماه‌های بعد به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، ما امسال بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی را داریم که با همه مشکلات دست‌یافتنی خواهد بود.

او با اشاره به برخی دیگر از جزئیات کار در این منطقه و محدودیت‌ها و مسایل اجرای این پروژه تاکید کرد: این مسایل مانعی سر راه شهرداری شیراز نیست و به‌صورت تمام در حال فعالیت هستیم، اگر آزادراه شیراز اصفهان به بهره‌برداری برسد این محور جوابگوی تردد در این منطقه نخواهد بود؛ بنابراین در زمان‌بندی این پروژه بازنگری شود تا سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز با اشاره به بازدیدها و جلسات مکرر با قرارگاه خاتم پیمانکار این پروژه، تصریح کرد: در حال تلاش هستیم تا این پروژه حساس با سرعت و دقت بیشتری پیش رود.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه جهش عمرانی از سال گذشته وارد ادبیات شهرداری شیراز شد، گفت: جهش عمرانی اهدافی را دنبال می‌کند و ما شاهد سرزندگی شهر در حوزه‌های عمرانی هستیم.

علی‌اکبر سلطانی با اشاره به اجرای جهش عمرانی در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل و ترافیک، عمرانی، ورزشی و... افزود: امیدوارم برنامه‌ها و پروژه‌های که از دوره‌های قبل باقی‌مانده در این دوره و در قالب این طرح به پایان برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره به برنامه جهش عمرانی گفت: این برنامه بر اساس ارتقای زیرساخت‌های شهر شیراز در بخش‌های مختلف در سال گذشته با ۱۲۴ طرح در بهمن‌ماه آغاز شد و در هفت دوره مختلف بااعتبار ۱۳ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شد.

محمد امین با بیان اینکه این یک طرح چهارساله است که الان در هشتمین مرحله آن قرار داریم، ادامه داد: در حوزه‌های ترافیک، تفریحی و ورزشی، ایمنی و آتش‌نشانی، بزرگراه سازی و غیره این طرح برنامه‌ریزی شد و امروز پروژه ۵۵ متری حافظ و مرکز امداد و نجات گویم امروز کلنگ زنی می‌شود و ۳۷ طرح عمرانی، خدماتی، گردشگری با اعتبار ۲۶۴.۳ میلیارد تومان در این مرحله کلنگ زنی و بهره‌برداری می‌شود.

او با اشاره به جزییات فاز نخست بزرگراه ۵۵ متری گفت: این بزرگراه یک‌راه موازی با بهترین استاندارها، طراحی و ساخته‌شده است و فاز دوم این پروژه در مرحله طراحی است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه ایستگاه گویم یکی از کلیدی‌ترین ایستگاه‌ها است، گفت: زمان رسیدن آتش‌نشانی در این منطقه ۱۲ دقیقه بوده که مدت‌زمان با افتتاح این ایستگاه به پنج دقیقه می‌رسد که کمک زیادی می‌کند.

افتتاح و کلنگ زنی ۳۷ پروژه شهری شیراز با ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار

هادی عیدی‌پور با اشاره به تجهیزات موجود در آتش‌نشانی و وسایل در نظر گرفته‌شده برای ایستگاه گویم، افزود: باید بروزرسانی تجهیزات را جدی گرفت، این‌یک ایستگاه پشتیبانی برای شمال غرب شیراز است و چهار هزار متر عرصه عیان دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز از ساخت ۲۰ زمین چمن مصنوعی خبر داد و گفت: ۲۸ میلیارد تومان برآورد هزینه برای چمن مصنوعی، فنس سازی، روشنایی در شب و ... می‌شود که ابعاد این زمین‌ها به ۲۲ در ۴۲ متر است و با پراکندگی در مناطق مختلف شهر ساخته می‌شوند.

روح‌اله مظفری افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر و تاکیدات شهردار در راستای توسعه ورزش حرفه‌ای و همگانی و همچنین توسعه ورزش در محلات با رویکرد بهره‌برداری از فضاهای مناسب موجود در مدارس برای استفاده ورزشی و فوتبال و فوتسال در حال انجام است.

او بیان کرد: این فضاهای ورزشی در ساعات مدرسه مورداستفاده دانش‌آموزان و در ساعات دیگر ساکنان محلات می‌توانند از آن‌ها استفاده ‌کنند.

 

نظر شما