میزبانی دهه فرهنگ ازهمسایگان حافظ

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۸:۲۵:۳۹
کد خبر: ۳۲۷۸۴۲
میزبانی دهه فرهنگ ازهمسایگان حافظ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از ادای احترام دهه فرهنگ فارس به «همسایگان خواجه اهل راز» خبرداد و گفت:یاد و خاطره بزرگان ادب و فرهنگ فقید فارس در"گلزار شاعران حافظیه" زنده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهزاد مریدی با بیان اینکه این مراسم یادمان فرهنگوران فقیدی که در «گلزار شاعران» حافظیه شیراز در خاک آرمیده اند خواهد بود افزود: چهره های برجسته و نامداری در حوزه فرهنگ، هنر و علم فارس در گلزار شاعران در جوار آرامگاه حرت لسان الغیب چهره در نقاب خاک کشیده اند که متاسفانه بسیاری از مردم و حتی اهالی فرهنگ از این اتفاق و خدمات ارزنده آن ها به فرهنگ و تمدن فارس بی اطلاعند.

وی بیان داشت: دهه  فرهنگ فارس و بزرگداشت یادروز حافظ بهانه ای شد تا از این برزگان یادی کرده و آن ها را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

دبیر ستاد بزرگداشت یادروز حافظ در ادامه ابراز کرد: در همایش «با همسایگان خواجه اهل راز» از چهره هایی همچون دکتر لطفعلی صورتگر، دکتر عبدالوهاب نورانی وصال، دکتر حمیدی شیرازی، دکتر علی محمد مژده، دکتر غلامرضا افراسیابی که همگی از اساتید برجسته دانشکده ادبیات شیراز بودند، پروفسور شاپور شهبازی باستان شناس نامدار ایران و جهان، استاد نور الدین رضوی سروستانی موسیقیدان، فریدون توللی، زهرا و علی مزارعی سه شاعر توانمند، استاد حمید دیرین خوشنویس چیره دست و موسس انجمن خوشنویسان شیراز، استاد حسن امداد نویسنده و فارس شناس و رسول پرویزی نویسنده توانای کشور یاد می شود.

وی گفت: امروز حتی بسیاری از مردم و حتی اهالی فرهنگ نمی دانند اهلی و فرصت شیرازی در کنار پله های آرامگاه حافظ در خاک آرمیده اند و بسیاری از مفاخرفارس در این آرامگاه آسمانی همسایه لسان الغیب هستند.

مریدی با بیان اینکه خانواده های بسیاری از این چهره های نام آشنای فرهنگ، ادب و هنر شیراز در این مراسم حضور دارند خاطرنشان کرد: شاگردان و یاران استاد نورالدین رضوی سروستانی به سرپرستی استاد مجید روزیطلب در این همایش به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

وی افزود: اکران مستند «با همسایگان خواجه اهل راز»، سخنرانی دکتر کاووس حسن لی و سیروس رومی، اجرای متفاوت حافظ خوانی  توسط گروه «گل واژه های شعر» و  اهدای تندیس «همسایگان حافظ» به خانواده این بزرگان از برنامه های اصلی همایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس زمان اجرای این برنامه را ساعت 18:30 شنبه 18 مهرماه اعلام و خاطرنشان کرد: همایش «با همسایگان خواجه اهل راز» در واقع ادای دین فرهنگوران و مردم به کسانی است که نگذاشتند چراغی که حافظ در آسمان فرهنگ فارس گهواره تمدنی ایران زمین برافروخت، خاموش شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز