معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس:

هدف اصلی دستگاه قضا اشاعه معروف و جلوگیری از منکر است

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۱۰:۰۱:۵۱
کد خبر: ۳۳۴۰۰۴
هدف اصلی دستگاه قضا اشاعه معروف و جلوگیری از منکر است
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس:گفت: سیستم قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش است تا معروفات الهی را ترویج داده واز منکرات جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس در معارفه دادستان رستم باتسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا ی حسینی و شهادت حضرت سید الساجدین ( ع ) گفت: هدف اصلی قیام امام حسین (ع) امر به معروف ونهی از منکر بود.

سید عبدالنبی نجیبی با بیان اینکه فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فقط به برخی نکات اخلاقی و مسائل معروفاتی مانند حجاب و منکراتی مانند بی حجابی و بحث های اخلاقی محدود نمی شود گفت: معروفات و منکرات دیگری نیز در جامعه وجود دارد که بسا از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: منکراتی مانند بی حجابی و بحث های اخلاقی، حق الهی است اما منکراتی مانند برهم زدن انسجام ملی و ایجاد اختلاف از جمله موضوعاتی است که باید به پرهیز از آن توجه شود.

این مقام قضایی خاطر نشان ساخت: معروفاتی که باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر بر روی آن برنامه ریزی ترویج روحیه صلح و سازش و مدارا با تکیه بر آموزه های دینی و اسلامی است .

معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت : باید با ایجاد یک فضای سالم رقابتی و به دور از اختلافات تلاش کنیم بهترین و شایسته ترین نماینده را انتخاب نماییم.

نجیبی خاطرنشان ساخت : در انتخابات پیش رو در شهرستان هایی همچون شهرستان رستم که بافت طایفه ای و قبیله ای دارد علاوه بر ایجاد فضای سالم انتخاباتی به دور از تهمت و ناامنی که خود نوعی منکر است باید معروفی مانند همبستگی میان مردم ترویج و حفظ گردد.

وی در جمع مردم و مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان رستم در خصوص عرصه انتخابات در شهرستانهایی مانند رستم و نورآباد افزود: در ایام انتخابات حضور برخی افراد که اصول و چهارچوب ها را رعایت نکرده و به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند و رقابت و فضا را به سمت یک رقابت منفی می برند.

معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس از مسئولین شورای تأمین و دستگاه قضایی و انتظامی و اطلاعاتی شهرستان رستم خواست با مدیریت و برنامه ریزی و آسیب شناسی در جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری آن شهرستان زمینه برگزاری انتخابات در فضایی امن به دور از فضای پر تنش را فراهم آورند.

نجیبی یکی از معروفات مهم در سطح جامعه را نیازمند گسترش و توجه همه مسئولان است را مقوله پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: پیشگیری بر درمان مقدم است چرا که هزینه پیشگیری از وقوع جرم چه در امور فرهنگی و چه در امور قضایی کمتر از صدمه ای است که جرم به بدنه جامعه وارد می کند.

وی با اشاره بر این که پیشگیری از وقوع جرم در قانون اساسی وظیفه قوه قضائیه است اما انجام پیشگیری از وقوع جرم بر عهده همه سازمان ها ونهاد هاست تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند یک خیزش مردمی و یک همکاری فرا قوه ای است و کل سیستم و سازمان های مردمی و دولتی باید به نحوی عمل کنند تا پدیده های مجرمانه را در سطح جامعه کاهش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم معارفه دادستان شهرستان رستم با بیان اینکه اصولاً هدف شورای حل اختلاف و سیستم قضایی بیشتر در راستای نزدیک کردن قلوب به یکدیگر است تصریح کرد : در شورای حل اختلاف زیاد به دنبال آمار و ارقام نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که شورای حل اختلاف چقدر توانسته است در نزدیک کردن قلوب مردم به یکدیگر و ایجاد صلح و سازش میان مردم موفق باشد و که به حمد اله شهرستا ن رستم از حیث برقراری صلح و سازش در پرونده های شورای حل اختاف وضعیت مطلوب و در خور توجهی را دارا ست

گفتنی است درپایان این مراسم از زحمات مهدی رحیمی دادستان سابق شهرستان رستم قدردانی و با ابلاغ حکم رئیس قوه قضائیه؛ قاسم محمودی به عنوان دادستان این شهرستان معرفی گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز