امام جمعه شیراز:

نیروی انسانی جوان، بزرگترین سرمایه جوامع است

۱۳۹۵/۰۲/۲۴ - ۱۶:۵۲:۰۱
کد خبر: ۴۰۴۴۵۲
نیروی انسانی جوان، بزرگترین سرمایه جوامع است
امام جمعه شیراز گفت:جوان و نیروی انسانی جوان، بزرگترین سرمایه جوامع است و دوران جوانی بهترین و اثرگذارترین دوران. هر جامعه‌ای که برای جوان سرمایه‌گذاری کند، برنده خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نمازجمعه شهر شیراز اظهارداشت:  براساس فرمایش های  امام علی(ع) در نامه به امام حسن(ع)، جوان سرمایه اصلی تمام جوامع بشری  است که باید حرمت و عزت او حفظ شده و برای حفظ این سرمایه ارزشمند تلاش شود.
وی با تصریح اینکه تاکیدات آن امام، تکلیف را برای تمام مسئولان روشن می‌کند، گفت: امام علی(ع) در نامه خود به امام حسن(ع)، قلب جوان را به یک زمین خالی و مستعد توصیف کردند که آماده کاشت هر بذری است.
نماینده ولی فقیه درفارس افزود: ساده‌اندیشی است اگر گمان کنیم دشمن برای جوانان ما برنامه ندارد .
امام جمعه شیرازبا  یادآوری اینکه دوران‌های انقلاب، جنگ، سازندگی و امروز، جوانان پیشتاز عرصه‌های مختلف بوده‌اند، اضافه کرد: باید حرمت جوان را نگه‌داریم و عزت و شخصیت جوان را حفظ کنیم.
آیت الله ایمانی ادامه داد: جوانان بهتر مسائل را می‌فهمند و درک می‌کنند  و به همین دلیل  امیرالمومنین(ع) تاکید کرده اند  که ابتدا در مسائلی که نیاز به مشاوره داریم به سراغ جوانان برویم و بعد حاصل مشورت با جوانان را با افراد سالخورده و با تجربه درمیان گذاشته، راه حل مناسب را انتخاب کنیم.
وی با یادآوری اینکه روز 11 شعبان، میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان است، گفت: ما از جوانان غفلت کرده‌ایم و به این ظرفیت به‌خوبی توجه نداریم. امروز باید نسبت به نسل جوان بیش از گذشته توجه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه درفارس همچنین امنیت را مهمترین مسئله مد نظر هر دولت و نظامی در جهان دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه در اطراف ما همه‌جا جنگ و آتش است، همه برای ناامن کردن کشورها تلاش می‌کنند و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب امنیت را به‌عنوان اساسی‌ترین مسئله در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی بیان کردند..
امام جمعه شیراز با تاکید براینکه  امنیت مد نظر نه تنها در خصوص امنیت جان بلکه تمام شاخصه‌های فکری، جانی، اجتماعی،‌ اخلاقی  است، گفت:  تامین امنیت تنها از عهده نیروی انتظامی به‌تنهایی بر نمی‌آیدبلکه همراهی همه برای تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی لازم است.
آیت‌الله ایمانی سپس بر ضرورت تامین امنیت بر اساس منطق، اختیار، قانون و عطوفت اسلامی اشاره کرد و افزود:  نباید برای تامین امنیت از مرز قانون جلوتر رفت یا خدای ناکرده به خشونت متوسل شد.
وی همچنین در بخش دیگری  از سخنان خود، گفت: جلوگیری از مسجد‌الحرام و رشد ارزش‌های اسلامی به‌عنوان گناهی بزرگ مطرح است اما با کمال تاسف تا امروز حکومت آل سعود نسبت به زائران ایرانی بهانه‌گیری کرده و اجازه تشرف حجاج ایرانی به حرم امن الهی را نداده است.
نماینده ولی فیه درفارس  تصریح کرد: درشرایط کنونی اگر  اجازه تشرف به حج  داده شود، مسئولان نمی‌توانند آنگونه که باید مقدمات کار را فراهم کنند. ازاین رو ما باید حقوق معوقه مردم را دنبال کنیم.
امام جمعه شیراز با اشاره به حوادث رخ داده در حج سال گذشته و کشته و شهید شدن تعداد کثیری از حاجیان ایرانی در حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا، تاکید کرد: مسئولان باید از حقوق مردم دفاع کنند و  از طریق مجامع بین‌الملل و دستگاه‌های قضایی بین‌الملل اقامه دعوا و مسئله دنبال شود.
آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: امروز جهان اسلام وحدت خود را از دست داده است، اگرنه باید یک دادگاه اسلامی وجود داشت و مسائل این‌چنین در آن دادگاه مطرح و پیگیری می‌شد
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز