رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در فارس

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۹:۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۰۹۳۱۹
رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در فارس
همزمان با گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و همچنین مقاومت مردم دزفول در استان فارس، از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان در شیراز رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،رئیس سازمان اسناد و مدارک ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم گفت: نویسندگان دفاع مقدس باید آثار مرجع خلق کنند تا همگان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
سردار سرتیپ غلامرضا علاماتی، بیان کرد: یادگاران دوران دفاع مقدس مطالبی را در درون سینه‌های خود دارند که لازم است این مطالب از درون سینه‌های آنان استخراج شود.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در سال ۵۹ پدیده زشت جنگ بر علیه ما تحمیل شد و عراق با قوای خود تهاجم سراسری را بر علیه ملت ما با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی آغاز کرد که در مقابل این اقدامات پدیده دفاع مقدس شکل گرفت.
عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پدیده دفاع مقدس هزاران نکته وجود دارد که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید استخراج شوند و به طالبان آن ها ارائه دهیم که این مهم کار نویسندگان و اهالی قلم است.
رئیس سازمان اسناد و مدارک ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: جنگ برای ما ویرانی، در به‌دری، مهاجرت، صرف منابع و هزینه‌های فراوانی داشت اما جلوه‌های بسیاری را در خود داشت که می توان آن ها را به طالبان ارائه دهیم.
علاماتی در ادامه به مباحث تاریخ شفاهی جنگ اشاره کرد و گفت: بسیاری از منابع ما در طول دوران دستخوش تغییر، تحول و حتی نابودی قرار گرفته است و امروزه فاقد آن‌ها هستیم ولی در قبال آن گنجینه‌هایی داریم که در دل آدم‌هایی است که از آن دوران مقدس به جا مانده‌اند.
رونمایی
وی بیان داشت: عشق، صفا، دلدادگی به خدا در خرمشهر موج زد و به همین دلیل بود که ما موفق شدیم، امروز هم اگر همین دید را داشته باشیم لازم نیست نگران وضعیت فرهنگی جامعه، خانواده و شبکه های مجازی و کانال های تلویزیونی باشیم.
چاپ 30 کتاب دفاع مقدس در فارس تا پایان امسال
در این مراسم همچنین مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از چاپ ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس مناسب با نیاز مخاطبان تا پایان سال جاری خبر داد.
سردار خداداد ابراهیمی، تاکید کرد: آثار هنری و فرهنگی دفاع مقدس باید به دور از تحریف باشد و دقیقاً واقعیت‌ها منعکس شده و بر اساس نیاز امروز جامعه بیان شوند. 
مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه این مراسم از برگزاری نشست‌های نقد و بررسی تک تک این کتاب‌ها تا پایان سال جاری خبر داد. 
عبدالرضا قیصری ادامه داد: «اورژانس آب رسان» تألیف میثم محمدی، «تن‌های تنها» نوشته اکبر گشتاسبی، «قصه‌‌های آخرین روز تابستان» نوشته بیژن کیا، «روی خط تماس» شامل خاطرات رضا زارع فاروقی رزمنده دفاع مقدس، «ما ۸ نفر بودیم» مجموعه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس گردآوری شده توسط علی مرادی، «بر آشیان چکاوک» مجموعه اشعار حماسی غلامرضا کافی و پروانه نجاتی و همچنین کتاب «زنان همیشه» مجموعه اشعار درباره نقش زنان در دفاع مقدس گردآوری شده توسط سیده ساجده تقی‌زاده، «روپوشی برای میدان تیر» تألیف پروانه نجاتی، «به تاوان صبری که نداشتم» سروده های محمد مرادی و همچنین «روی موج جنگ» نوشته عبدالرضا کوهمال جهرمی مجموعه کتابهایی بودند که در این مراسم رونمایی شدند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز