معاون آموزش سازمان سواد آموزی کشور:

کسب رتبه اول در فعالیت های سواد آموزی کشور توسط آموزش و پرورش فارس

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۱۷:۳۴:۵۸
کد خبر: ۴۱۲۶۵۰
کسب رتبه اول در فعالیت های سواد آموزی کشور توسط آموزش و پرورش فارس
معاون آموزش سازمان سواد آموزی کشور از کسب رتبه اول در فعالیت های سواد آموزی توسط آموزش و پرورش فارس برای دومین سال پیاپی خبر داد .
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،محمد مهدی زاده  اظهارداشت: امسال هم آموزش و پرورش فارس با همراهی و همدلی تمامی دست اندرکاران  حوزه سواد آموزی استان برای دومین سال پیاپی موفق به کسب رتبه اول کشوری در این خصوص شد.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی ( ره) ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ایشان و شهدای قیام 15 خرداد، گفت: ابهت امام خمینی (ره) چیز دیگری بود و موجب شده تا جای خالی خود امام را حس کنیم.
 معاون آموزش سازمان سواد آموزی کشوربا بیان برخی از ویژگی های شخصیتی  و فضایل امام خمینی (ره) گفت: ویژگی های ایشان به گونه ای بود که موجب شد مردم با تمام وجود  در تمامی شرایط و بحران ها در کنار ایشان بوده و در مراسم خاک سپاری و وداع با ایشان نیز حقیقتا سنگ تمام گذاشتند.
مهدی زاده در تعریف موفقیت گفت : به اعتقاد من هرکس این احساس را داشته باشد که کاری را که باید انجام می داده ؛ انجام داده است همان موفقیت است لذا در استان فارس نیز تمامی دست اندر کاران حوزه سواد آموزی به خوبی و در حد توان خود به بهترین نحو آنچه را که باید انجام می دادند انجام داده اند و این جای تقدیر و تشکر دارد.
وی  افزود : استان فارس ویژگی هایی دارد که منجر به این موفقیت شده است که از آن جمله می توان به داشتن برنامه عمل و ابتکارات ، وجود یک شورای پشتیبانی سواد آموزی منسجم و نهادینه شده در تمامی سطوح اداری و سیاسی و اجتماعی استان، پی گیری و مداومت کارکنان خصوصا معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان و تلاش برای جذب بیش از 50 درصد بیسوادان شناسایی شده ؛ اشاره نمود.
معاون آموزش سازمان سواد آموزی کشور با بیان اینکه برای امسال 19 هزار حجم برای استان تعیین شده در صورتی که فقط 16500 بی سواد در سامانه ثبت شده اند گفت: چون آمار بیسوادان استان  کمتر از حجم تعیین شده است لذا باید برنامه ریزی ها در راستای کیفیت بخشی سواد آموزی و ریشه کنی کامل بیسوادی در استان انجام پذیرد.
مهدی زاده در ادامه با تاکید بر لزوم شناسایی و جذب بیسوادان باقی مانده گفت: استفاده از روش مشاوره  می تواند در جذب افراد برای سوادآموزی نقش مهمی را ایفا نماید و مهم این است که این افراد با سواد شوند .
وی همچنین از بد سوادی به عنوان یکی از مقوله های بزرگی که می تواند آثار مخربی را در جامعه به وجود آورد و خیلی بدتر از بیسوادی است یاد کرد و گفت: افراد معاندی در جامعه وجود دارند که بد آموزی هایی را در جامعه رواج داده و آثار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی زیانباری را بر جامعه تحمیل می کنند که باید به آن توجه شود و برای رفع آن برنامه ریزی داشت.
معاون آموزش سازمان سواد آموزی کشور با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش ما از انعطاف لازم برای به روز شدن برخوردار نیست و این می تواند خطری بزرگ برای کشور در آینده باشدگفت: دنیا به شدت در حال متحول شدن است و نظام آموزشی ما چون چابک نیست نمی تواند از خیلی از ابزارهای موجود به خوبی استفاده و بهره برداری نماید.
مهدی زاده با اشاره به بالا رفتن سن امید به زندگی در کشور یادآور شد : با توجه به توسعه فناوری و سیستم های نوین خصوصا در عرصه اقتصادی و دیجیتال ، اگر در آینده افراد بی سواد هنوز هم در کشور باشند نمی توانند امور مالی و اقتصادی خود را با توجه به سیستم ها و فن آوری های جدید بگذرانند  لذا برای گذران چرخه اقتصاد و امنیت آنان مجبوریم به آنان آموزش داده و حتی افراد باسواد را یکبار دیگر مورد باز آموزی قرار دهیم 
وی با اشاره به برخی از سیاست های سازمان سواد آموزی کشور گفت: امسال توسعه مراکز یادگیری محلی به دلیل ارتباطی که می تواند با اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد به عنوان شاخص و هدف سازمان تعیین شده ، لذا شاخص ها نیز از آن تبعیت می کنند و سیاست ها در استان  نیز باید همین اساس باشد.  
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز