معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس خبر داد :

جذب بیش از ۲۷۰ کودک بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۵:۳۹:۱۱
کد خبر: ۴۱۴۹۸۰
جذب بیش از ۲۷۰ کودک بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس از ورود 271 تن از کودکان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی 95-94 به کلاس های درس خبر داد.
به گزارش خرگزاری برنا از فارس ،  علی عسکر جمشیدی با بیان اینکه هر کودک بازمانده از تحصیل ، باری بر دوش جامعه است و همه ارگان ها و مردم می توانند در شناسایی این ها به آموزش و پرورش و فرستادنشان به کلاس ها اقدام کنند، افزود: دانش آموزان بازمانده از تحصیل علی رغم اینکه شرایط تحصیل را دارند اما به عناوینی از تحصیل باز مانده و نتوانسته اند به مدارس راه پیدا کنند .
وی ادامه داد : طبق ارزیابی آموزش و پرورش فارس ، در جذب خالص 6 ساله ها به مدرسه با رقم 11/99 درصد روبرو هستیم که بالاتر از 5/98 درصد میانگین کشوری است، یعنی ما کمتر از میانگین کشوری بازمانده از تحصیل داریم و این نشان دهنده عزم جدی ماست که نسبت به شناسایی این عده اقدام کنیم .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل ستادی در استانداری تشکیل شده بیان داشت: دبیری این ستاد بر عهده آموزش و پرورش است و سازمان های دیگری مثل بهزیستی ، کمیته امداد و ثبت احوال نیز در آن عضویت دارند .
جمشیدی اضافه کرد: در رابطه با کودکان بازمانده از تحصیل سال قبل تفاهم نامه ای با سازمان بهزیستی داشتیم و 650 دانش آموز بازمانده از تحصیل با اعتبارات بهزیستی و آموزش و پرورش شروع به تحصیل کردند.
وی افزود : همچنین با انعقاد تفاهم نامه با معاونت سوادآموزی و به کار گیری حدود 600 تن از معلمین چند پایه ،بخش دیگری از دانش آموزان باز مانده از تحصیل را وارد چرخه آموزش کردیم .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در همین راستا در جهت تسهیل در صدور شناسنامه برای این کودکان ، تفاهم نامه ای با ثبت احوال منعقد کرده ایم و با در اختیار قرار دادن شیوه نامه جذب این کودکان به سازمان هایی چون ستاد هدفمندی یارانه ها، بیمه سلامت ،علوم پزشکی ،کمیته امداد بهزیستی و ثبت احوال به دلیل آسیب پذیری این قشر و ارتباط آنها با سازمان های ذکر شده از آنها درخواست کمک برای شناسایی این عزیزان کردیم .
وی افزود: در خلال این کار فایل اسمی بازماندگان را در اختیار این نهادها قرار داده ایم و در رابطه با دیگر مردم ،سیاست های تشویقی کتبی برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته ایم  و در شهرستان ها نیز به همین نحو با مسئولیت آموزش و پرورش و فرمانداری ها اقدام کرده ایم.
جمشیدی ادامه داد : همچنین طبق آمارهای سه ماهه اول سال تحصیلی 94-95 که از سوی وزارتخانه به ما ابلاغ شده ،در سه ماهه اول 2288 تن و در سه ماهه دوم 946 بازمانده از تحصیل داشته ایم که بابررسی های  به عمل آمده مشاهده شد 271 تن از این ها در کلاس ها حضور دارند.
وی افزود:  بنابر این 1899 تن از این جمع توسط ادارات ما شناسایی شدند که عمدتا یا دانش آموز بودند یا کودکان استثنایی و یا بیماران صعب العلاج و یا افراد فوتی که با احتساب 271 دانش آموز حاضر در سر کلاس ها ، 1335  کودک بازمانده از تحصیل  هنوز شناسایی نشده اند که تعداد 6 ساله ها 723 تن  و 7 تا 11 ساله ها 612 تن است .
این مقام مسوول با اشاره به اینکه اسامی این عده به ستادها و ارگان هایی که به نحوی می توانند در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل آموزش  و پرورش را یاری رسانند ارسال شده تصریح کرد: علی رغم همه تلاش ها متاسفانه هنوز هیچ آدرسی از آنها در دست نیست و این در حالی است که اسامی این عده موجود است و علاوه بر این ها بازماندگانی وجود دارند که حتی اسمی از آنها نداریم. از این رو علاوه بر ارگان های یاد شده بیشتر چشم امیدمان مردم هستند تا بتوانیم این عده را شناسایی کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز