مدیرکل دامپزشکی استان فارس:

نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی وظیفه اصلی دامپزشکی است.

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۳:۲۷:۳۳
کد خبر: ۴۱۵۸۴۴
نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی وظیفه اصلی دامپزشکی است.
مدیرکل دامپزشکی استان فارس اظهارداشت: وظیفه اصلی دامپزشکی پیشگیری از بیماریهای دامی و نظارت بهداشتی برفرآورده های خام دامی است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس ، دکتر یعقوب مهندس درسفر یک روزه به شهرستان کازرون به بررسی مسائل و مشکلات دامپزشکی این شهرستان  پرداخت و از نزدیک با کارکنان این اداره دیدار کرد.
وی با حضور در جمع کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان کازرون و بیان اهمیت وظایف دامپزشکی تاکید کرد: وظیفه اصلی دامپزشکی پیشگیری، مراقبت، کنترل و مبارزه با بیماریهای دامی و نظارت  بهداشتی بر تهیه، تولید، حمل و نقل و عرضه فرآورده های خام دامی است، لذا در اولویت توزیع و به کارگیری امکانات و تجهیزات اداری توجه به این 2 بخش ضروری است.
مدیرکل دامپزشکی فارس خاطر نشان کرد: حساسیت  انجام وظیفه در حوزه دامپزشکی ناشی از اهمیت بهداشت عمومی و مسئولیتی است که در قبال تامین سلامت غذای شهروندان متوجه دامپزشکی است.
مهندس با اشاره به سیاست دولت در تقویت بخش خصوصی اظهار داشت: خوشبختانه بخش عمده ای از وظایف دامپزشکی که عمدتا تصدی گری بوده است به بخش غیر دولتیواگذار شده است اما در راستای وظایف حاکمیتی بایستی امر نظارت بر عملکرد بخش غیر دولتی با جدیت انجام گردد .
وی اضافه کرد با توجه به اینکه هر ساله از محل اعتبارات ملی و استانی ،اجرای بخشی از عملیات  پیشگیری از بیماری های دامی  ،در قالب عقد قرارداد به بخش غیر دولتی واگذار می شود ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر نحوه اجرای این طرح ها را خواستار شد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز