آیت الله دستغیب:

کمیته امداد از مطمئن ترین نهادها در جمع آوری فطریه است

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۲:۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۲۰۱۰۷
کمیته امداد  از مطمئن ترین  نهادها در جمع آوری فطریه است
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) کمیته امداد را یکی از مطمئن ترین نهادها در جمع آوری فطریه و رساندن آن به فقرا دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب اظهار داشت: تمام کسانی که نسبت به اسلام، انقلاب و کمیته امداد آشنایی دارند به این معتقدند که این نهاد انقلابی به عنوان راهگشا و حلّال مشکلات قشر محروم جامعه است و باید به این مهم توجه بیشتر داشته باشند.
نماینده اول مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی که در کمیته امداد مشغول به خدمت هستند در واقع در مسیر عملی حمایت از نیازمندان و به ویژه ایتام قرار دارند و به طور قطع این حمایت مورد رضای خدا است افزود: در این مقطع زمانی آقای بذرافشان مدیریت این نهاد اسلامی و انقلابی در فارس را به عهده دارند و  بیش از هر زمان امیدوار هستیم که برای ایتام و محرومان گام های مهم و موثری برداشته شود.
نماینده مردم استان فارس تصریح کرد: البته از لحاظ زمانی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای این کار و عمل صالح بوده  و توصیه های قرآنی و سیره ائمه طاهرین و پیامبر(ص) نیز مشخص است و همه باید در این کار خیر سهیم و شریک باشیم.
تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان کرد: از لحاظ این آستان مقدس مطمئن باشید از هر جهت آماده برای همکاری و حمایت هستیم.
 حضرت آیت الله دستغیب افزود: همچنین مسئولان کمیته امداد می توانند از موقعیت حرم مطهرشاهچراغ(ع) و حضور مردم در شب های احیا و عید سعید فطر در جهت امداد نسبت به نیازمندان استفاده کنند.
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز به موضوع توزیع صندوق های صدقات کمیته امداد در میان مردم جامعه اشاره  کردو گفت گاهی افرادی با آوردن صندوق ها در جاهایی به صورت ناشناخته مراجعه و خود را به یک نهاد  خاص منتصب می کنند که این مهم باید بیش از پیش مراقبت شود تا از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری گردد.
حضرت آیت الله دستغیب همچنین با اشاره به فریضه زکات خاطرنشان کرد: زکات فریضه الهی و از مصادیق آن نیز زکات فطره است و باب بسیار گسترده و در حقیقت نمونه بارزی از قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شدن است و خداوند در پایان ماه مبارک رمضان طوری این فریضه را در عموم مسلمانان نوشته است که با یک مبلغ مختصر اما فراگیر می شود بسیاری از نیازمندی ها را برطرف کرد.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز با بیان اینکه مصرف زکات فطره نسبت به فقرا است در اولویت هستند بیان کردند: در این زمینه یکی از مطمئن ترین راه ها کمیته امداد است که باید به مصارف آن برسد و اولویت لحاظ گردد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز