معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

مشارکت جامعه روستایی، توسعه گردشگری را به همراه دارد

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۲:۳۳:۲۱
کد خبر: ۴۲۰۷۰۱
مشارکت جامعه روستایی، توسعه گردشگری  را به همراه دارد
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اشاره به اینکه سرمایه‌ اجتماعی را می‌توان به‌عنوان زیربنای توسعه گردشگری به‌خصوص در نواحی روستایی به شمار آورد، تاکید کرد: تدوین برنامه‌ جامع و تاکیدکننده بر مشارکت جامعه روستایی، توسعه گردشگری و ارتقای سرمایه اجتماعی را به همراه دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، شاپور رستمی، در جلسه کمیته گردشگری روستایی و عشایری استان اظهارداشت::گردشگری به عنوان راهبردی برای توسغه روستایی است که انعکاس دهنده ویژگی محیط روستایی است.
وی اضافه کرد: در صورتی که رشد و توسعه گردشگری روستایی و عشایری به نحوی مناسب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، به شکل قابل توجهی می‌تواند در تحولات ابعاد و سرمایه‌های مختلف نواحی روستایی تاثیرگذار باشد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، وجود 4000 روستا و دارا بودن  5/12 درصد از جمعیت  عشایر کشور را ظرفیتعظیمی برای استان قلمداد کرد و ادامه داد: تهدیدها و محدودیت ها نباید منجر به کاهش انگیزه برای رونق گردشگری روستایی شود و مخصوصا باید از ظرفیت ها و توانمندیهای گردشگری روستایی و عشایری استقاده بهینه کرد.  
رستمی گردشگری روستایی را راه حل مناسب به منظور عدم تخلیه سکونتگاههای روستایی و کاهش مهاجرت جمعیت روستایی دانست و افزود: گردشگری روستایی تنها نباید به ایجاد مجموعه گردشگری محدود شود بلکه باید به همه ابعاد و جنبه های توسعه روستایی از قبیل: سیما و منظر روستا، بافت روستاو اقتصاد روستایی نیز نگاه ویژه ای شود.
وی، آموزش و فرهنگ را دو موضوع مهم در جذب گردشگران عنوان کرد و افزود: در کنار ایجاد زیرساخت ها و اماکن گردشگری به منظور توسعه روستاها باید با تبلیغات و اطلاع رسانی، روستائیان و عشایر را با نحوه تعامل و برخورد مناسب با گردشگران آگاه کرد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بر نقش محوری و تعیین کننده دفتر روستایی استانداری فارس اشاره کرد و ادامه داد: این بخش نظارتی و تصمیم ساز با توجه به ابزار و امکانات سخت افزاری که در دست دارد، می بایست موانع و مشکلات سرمایه گذاران را در زمینه دریافت مجوزها و تسهیلات مرتفع کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز