رئیس کل دادگستری استان فارس:

بیش از ۷۲۱ هزار فقره پرونده در دستگاه قضایی استان فارس مختومه شد/کاهش جرائم دراستان

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۰۷:۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۲۱۵۶۴
بیش از ۷۲۱ هزار فقره پرونده در دستگاه قضایی استان فارس مختومه شد/کاهش جرائم دراستان
رئیس کل دادگستری فارس گفت: در سال 94 همکارن دستگاه قضایی توانستند 721 هزار و 972 فقره پرونده را مختومه کنند که این موضوع شامل تمام پرونده های ورودی به اضافه تعدادی از پرونده های موجود از سالهای قبل یعنی 6 هزار پرونده در سال گذشته است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، علی القاصی مهر در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه باتسلیت سالروز شهید مظلوم دستگاه قضایی دکتر بهشتی هفته قوه قضائیه را فرصتی مناسب برای پرداختن به خدمات این دستگاه دانست و اظهارداشت: :رسالت و ماموریت مهمی که بر دوش دستگاه قضایی نهاده شده است احقاق حق و اجرای عدالت و تامین امنیت و آرامش مردم را به دنبال دارد و امروز اگر در کشور امنیت و آرامش حاکم است محصول عملکرد تمام دستگاه های امنیتی  و اطلاعاتی و خود مردم در عرصه های مختلف است.
وی با اشاره به  این که اقدامات بسیار برجسته ، مفید و گسترده ای در راستای احقاق حق و تامین امنیت استان صورت گرفته است گفت: یکی از  اقداماتی  که در حوزه دستگاه قضایی دنبال شده در خصوص  فرآیند رسیدگی ها  است که  تا جایی که امکان دارد کوتاه شود و کاهش فرآیند رسیدگی و رفع معضل همیشگی اطاله دادرسی به حداقل برسد.
رئیس کل دادگستری فارس در خصوص  ورودی پرونده های قضایی در استان فارس در سال گذشته اظهار داشت : در سال گذشته 715 هزار و 749 فقره پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شده و در مقایسه با سال قبل از آن  شاهد رشد 4.4 درصد ورودی بودیم و در سال 94 همکارن دستگاه قضایی  توانستند 721 هزار و 972  فقره پرونده را مختومه کنند یعنی تمام پرونده های ورودی به اضافه تعدادی از پرونده های موجود از سالهای قبل را مختومه کردند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس  از کاسته شدن  نزدیک به17  هزار پرونده در سال 93  و نیز نزدیک به 6 هزار پرونده در سال 94 خبر داد و گفت : طی دو سال گذشته بیش از 20 هزار فقره  پرونده از موجودی کاسته شده است.
القاصی مهر سپس برخورد  و جدیت دستگاه قضایی استان فارس با جرائم مهم و عواملی که منجر به بروز ناامنی در استان شده  است خبر داد و گفت:دستگاه قضایی باجدیت و با تمام ظرفیت توانسته  است پرونده مجرمان خطرناک و جرائم مهم را خارج از نوبت و با نظارت مسئولان واحدهای قضایی مورد رسیدگی قرار دهد  و برخی از این موارد را مردم شاهد بودند و برخی از رسیدگی ها  نیز جنبه علنی داشته است.
کاهش جرائم درفارس
وی همچنین از  کاهش بعضی از جرائم در سطح استان  خبر داد و افزود : آمارها حاکی از آن است که در سال 94 با توجه به اقدامات پیشگیرانه در بخش های مختلف در مدت مشابه سال 93 سرقت مسلحانه کاهش 30 درصدی و در جرایم تجاوز به عنف  16در صد ،  سرقت منزل 22 و سرقت ماشین  29 و سرقت موتور سیکلت  14 درصد و سرقت های درون خودرور 25 درصد و سایر سرقت ها  11 و در مجموع  کاهش 18 درصدی سرقت ها  را شاهد بوده ایم.
رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص  مصالحه پرونده های قتل نیز  ابرازداشت:در سال گذشته استان  فارس مقام اول در مصالحه پرونده های قتل در کشور  را با  مصالحه تعداد 24  فقره پرونده قتل و در سال 93 نیز 33 پرونده به خود اختصاص داد.
القاصی مهر یکی از اولویت های کاری دیگر دستگاه قضایی در سال گذشته  را کاهش جمعیت کیفری جمعت زندانیان دانست و گفت: تلاش کرده ایم تا  افرادی که به دلیل شرایط مالی و مقتضیات اجرای قانون و به دلایل غیر عمد مانند دیه به زندان  افتاده اند با استفاده از ظرفیت های قانونی از زندان آزاد شوند  و با کاهش جمعیت کیفری درصدد  هستیم تا آثار زندان کمتر دامنگیر جامعه شود.
وی گفت:در سال گذشته در راستای منویات  مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) کاهش جمعیت کیفری در دستور کار قرار گرفت که اقدامات خوبی نیز  انجام شد و خروجی و نتیجه آن  منجر به کاهش  12 درصد ورودی و افزایش  23 درصدی آزادی زندانیان گردید.
رئیس کل دادگستری فارس در خصوص محکومان جرائم غیرعمد نیز  عنوان کرد : در سال گذشته 615 نفر از محکو مان جرائم غیر عمد با کمک ها و مساعدت های مالی  ستاد دیه  استان فارس آزاد شدند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره با این که در سال گذشته در حوزه حفاظت از حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب اراضی دولت  نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است  خاطر نشان کرد: یک هزار و 806 هکتار از اراضی تصرف شده رفع تصرف شد که ارزش ریالی آن بیش از 17 میلیارد و 523 میلیون ریال  می باشد.
القاصی مهر تاکید کرد : در سال گذشته درطرح پیشگیری ا ز تصرف غیرقانونی اراضی برای 15 دستگاه 130 وظیفه تعیین شد و 400 هزار متر مربع که تصرف عدوانی  شده بود و تعداد 1800 باغ شهر که اقدام به تغییر کاربری غیرقانونی کرده بودند به حالت اول بازگردانده شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز