افتتاح مجهزترین رصد خانه دانش آموزی جنوب کشور در شیراز

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۰۷:۴۱:۰۸
کد خبر: ۴۳۴۷۹۳
افتتاح مجهزترین رصد خانه دانش آموزی جنوب کشور در شیراز
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز گفت: رصد خانه پرفسور ریاضی کانون فرهنگی - تربیتی سمیه ناحیه 4 شیراز ، مجهزترین رصد خانه جنوب کشور و چهارمین رصد خانه شیراز است.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، جمشید محمد صادقی ، در آیین افتتاح رصد خانه  پرفسور ریاضی  ناحیه 4 شیراز، که با حضور مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش ، پرفسور ریاضی ، مشهورترین کیهان شناس کشور  و جمعی از مسوولین وزارتخانه و  اداره کل آموزش و پرورش فارس انجام شد ، گفت: رصد خانه پرفسور ریاضی  کانون - فرهنگی تربیتی سمیه ، مجهزترین رصد خانه جنوب کشور است که در آن از جدیدترین امکانات   روز  استفاده شده است  .
وی گفت: این رصد خانه در فضایی به مساحت 30 متر مربع  ساخته شده که شامل قسمت های مختلفی از جمله ، اتاق رصد ، گنبد پیشرفته 3 متری با قابلیت چرخش 360 درجه ای  و تلسکوپ پیشرفته  14 اینچی  سلسترون  همراه  با  مقری پیشرفته  می باشد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز گفت:این تلسکوپ از دقت و قدرت بالایی در رصد اجرام سماوی  برخوردار است ،به نحوی که از نظر اعتبار در سطح کشور در رتبه پنجم قرار داشته   و قابلیت رصد  تمامی اجرام  منظومه شمسی را  دارد .
محمد صادقی همچنین افزود : این تلسکوب با توانایی بزرگنمایی تا 700 برابر ، دارای  آیینه ای است که  امکان  جذب نور ، تا 3600 برابر چشم انسان را دارد .
در ادامه این مراسم ، پرفسور ریاضی   که این رصد خانه به نام وی نامگذاری شده ، گفت: علم نجوم به دلیل جذابیت ویژه ای که در بین  همه اقشار جامعه و بویژه  جوانان و نوجوانان  دارد، برای گسترش  تنها نیاز به امکانات دارد  .
وی علم نجوم را پشتوانه بسیاری از تغییر و تحولات و پیشرفت های علمی دانست و افزود :تاریخ علم نشان می دهد که  نجوم تا چه اندازه در گسترش سایر علوم نقش داشته است  ، و با تهیه امکانات لازم در جذب دانش آموزان به این علم ، می توان زمینه رشد استعداد های علمی آنها را فراهم نمود، تا در آینده  افرادی زبده و متخصص تحویل جامعه گردد.
این کیهان شناس مشهور ایرانی ، زمینه آشنایی خود را  با این علم ، مدرسه عنوان کرد و افزود: هم اکنون نیز تعداد زیادی از دانش آموزان  به نجوم علاقمند هستند که با ساخت چنین  رصد خانه هایی ، می توان زمینه  در رشد و گسترش این علم در بین دانش آموزان را فراهم کرد.   
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز