مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

تامین نشدن آورده عمده‌ترین مشکل متقاضیان مسکن مهر در فارس است

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۴:۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۴۰۰۶۹
تامین نشدن آورده عمده‌ترین مشکل متقاضیان مسکن مهر در فارس است
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: تامین نشدن آورده و منطبق نبودن میزان آن با مبلغ اعلام شده، عمده‌ترین مشکل متقاضیان مسکن مهر در شهرهای فارس است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عطاالله زمانی گفت: این موضوع موجب شده که تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در برخی شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر طولانی شود.
وی افزود: سهمیه مسکن مهر استان فارس در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر، حدود 29 هزار واحد بود که تاکنون 26 هزار واحد آن به اتمام رسیده و بین دو تا سه هزار واحد نیز توسط تعاونی‌های مسکن در حال احداث و واگذاری است.
 مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه برخی از متقاضیان مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، توان تامین مبلغ آورده اعلام و مشخص شده را نداشته‌اند، گفت: این موضوع، روند احداث و تکمیل واحدها را با مشکل مواجه کرده است.
زمانی یادآور شد: حدود یک هزار واحد مسکن مهر با استفاده از تسهیلات بانکی به صورت خودمالکی مراحل احداث را طی می‌کند که در این بخش با مشکلات کمتری خصوصا در تامین زیرساخت‌ها مواجه بوده‌ایم.
وی همچنین از احداث واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول خبر داد و با بیان اینکه 304 خانوار از یک هزار و 29 خانوار دارای دو معلول استان فارس دارای زمین هستند و برای ساخت مسکن به تسهیلات نیاز دارند، عنوان کرد: 725 خانوار از آنها زمین ندارند که برای ساخت مسکن به تامین زمین و تسهیلات نیاز دارند.
 مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه از این 725 خانوار 528 خانوار ساکن شهرها و 197 خانوار در روستاهای استان ساکن هستند، گفت: بنیاد مستضعفان در نقاط شهری 15 میلیون تومان و در نقاط روستایی 10 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌کند.
زمانی با بیان اینکه سازمان بهزیستی نیز در نقاط شهری10 میلیون تومان و در نقاط روستایی 6 میلیون تومان وام بلاعوض به این افراد پرداخت می‌کند، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری زمین را با قیمت دولتی و مناسب به این خانواده‌ها واگذار می‌کند و بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز نیز وظیفه مدیریت و طراحی پروژه در نقاط شهری بر عهده دارند.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس نیز با بیان اینکه استان فارس از استان‌های شاخص دراحداث مسکن محرومین است، گفت: 2 پروژه بزرگ مسکونی در منطقه سلطان آباد شیراز در قالب پروژه 492 واحدی نشاط و پروژه 102 واحدی کوثر در حال احداث است.
محمدرسول پروری با بیان اینکه پروژه 102 واحدی کوثر مراحل پایانی را می‌گذراند و به‌زودی واگذار خواهد شد، گفت: بنیاد مسکن استان فارس در پروژه‌های مختلف احداث مسکن محرومین مشارکت دارد و در سال‌های گذشته توانسته است کارنامه قابل قبول و درخشانی دراین عرصه ارائه دهد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز